پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دوری از گناه

حوزه/ با استغفار جان خود را معطر کرده و تلاش کنید تا بوی بد گناهان، شما را رسوا نکند، چراکه استغفار و توبه جان‌ها را معطر و آن را برای ماه مبارک رمضان آماده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ماه شعبان فرصتی گران‌بها برای ریزش گناهان با توبه و استغفار است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه رمضان موعد از بین رفتن گناهان و شعبان نیز فرصتی برای گسترش رزق الهی در بین بندگان خداست، افزود: ماه شعبان فرصتی برای ریزش گناهان با توبه و استغفار است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شعبان ورودی رمضان و فرصتی برای پالایش روحی در آستانه ورود به ماه ضیافت الله است، گفت: ماه شعبان مقدمه رمضان بوده که وجود انسان در این ماه از مجموعه گناهان و معصیت‌ها پالایش می‌شود و بر اساس روایات موجود، خواندن روزانه مناجات شعبانیه در این ماه سبب می‌شود روح امت اسلامی جلا پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه مناجات شعبانیه سلوک معرفت دینی را به انسان نشان می‌دهد و با قرائت مستمر و عمل به معارف نورانی آن انسان به جایی می‌رسد که حجاب بین او و خالق یکتا برداشته می‌شود، تصریح کرد: این دعا انسان را به کمال انقطاع می‌رساند و در آن موقعیت هر چه می‌نگرد خداوند و الطاف اوست.

امام‌جمعه بجنورد همچنین شعبان را ماه آمادگی ورود به رمضان و زمان کاشت محصول دانست که بناست در لیله القدر رمضان برداشت شود، اظهار داشت: همه ما باید جسم و روح خود را مراقبت کنیم تا گناهان در آن رشد نکنند.

وی تأکید کرد: همه انسان‌ها باید تلاش کنند به جایی برسند که ضمن برداشته شدن حجاب، ارواح آنان به عز و جایگاه قدسی او متصل شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و جایگاه استغفار گفت: با استغفار جان خود را معطر کرده و تلاش کنید تا بوی بد گناهان، شما را رسوا نکند، چراکه استغفار و توبه جان‌ها را معطر و آن را برای ماه مبارک رمضان آماده می‌کند.

وی با اشاره به روایت «البُکاءُ مِن خَشیَةِ اللّه مِفتَاحُ الرَّحمةِ» از امام علی(ع)، ترس از خداوند متعال را کلید نزول رحمت دانست و خاطرنشان کرد: باید ضمن استفاده از فرصت شبانگاه شب های ماه شعبان برای مناجات و راز و نیاز با خداوند متعال، بدانید این ماه، ماه آمرزش و ریزش گناهان و نزول رحمت الهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha