شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ حمایت از تولید داخلی که باعث اشتغال‌زایی، بهبود وضع معیشت مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌شود، به یکدیگر ارتباط داشته و حلقه های یک زنجیر هستند؛ وقتی سرمایه گذار در منطقه ای سرمایه گذاری می‌کند، اگر بداند که محصول تولیدی روی دستش نخواهد ماند، قطعا تولیدات بهتر و بیشتری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی تاکید زیادی دارند و امسال را نیز به همین نام یعنی «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده اند. و قطعاً و بخش قابل توجهی از خیر و برکت و رشد و توسعه جامعه منوط به عمل به فرمایشات ولی امر مسلمین است.

حمایت از تولید داخلی که باعث اشتغال‌زایی، بهبود وضع معیشت مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌شود، به یکدیگر ارتباط داشته و حلقه های یک زنجیر هستند؛ وقتی  سرمایه گذار در منطقه ای سرمایه گذاری می‌کند، اگر بداند که محصول تولیدی روی دستش نخواهد ماند، قطعا تولیدات بهتر و بیشتری خواهد داشت، لذا در راستای عمل به فرمایشات مدبرانه مقام معظم رهبری، بایستی حمایت از کالای داخلی در اولویت قرار گیرد.

برای تبیین اهمیت و آثار فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شعار «حمایت از کالای ایرانی»، خبرنگار خبرگزاری «حوزه در بیرجند به سراغ چند تن از ائمه جمعه شیعه و سنی خراسان جنوبی رفته و پیرامون این موضوع با آنان به گفتگو نشسته است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این که امروزه تنها راه نجات کشور، اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: بنا بر فرمایش مقام عظمای ولایت، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی نیز تولید است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حمایت از کالای ایرانی

نقش دولت در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی موثر است

حجت الاسلام مختاری، نقش دولت را در بحث عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بسیار موثر دانست و افزود: حمایت دولت از اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از کالاهای داخلی، امری غیرممکن و محال است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: متاسفانه گاهی اوقات اجناس خارجی که حتی مشابه داخلی نیز دارند وارد کشور می شوند که این بدترین خیانت بوده و باید جلوی این کار گرفته شود.

وی مطرح کرد: باید توجه داشته باشیم که هر کاری که به تولید داخلی ضربه بزند خیانت است، لذا همه ما در قبال این موضوع مهم رسالت سنگینی را عهده دار هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر این که تولیدکنندگان نیز باید با ظرافت و حساسیت کامل به تولید کالاهای ارزشمند و بادوام بپردازند، اظهار داشت: فروشندگان نیز در این خصوص وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

حمایت از کالای ایرانی

دولت و ملت تلاش کنند تا شعار سال رقم بخورد

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اگر دولت و ملت دست به دست یکدیگر بدهند تا شعار سال محقق شود قطعا بخش قابل توجهی از مشکلات کشور حل خواهد شد افزود: دولت بایستی با حمایت های مختلف از جمله حمایت مالی، اداری و جلوگیری از قاچاق کالا، راه را برای حمایت از تولیدات داخل و رونق کسب و کار فراهم کند.

وی بیان داشت: وظیفه تولیدکنندگان ما نیز مهم است و باید به سمت و سوی فناوری و تولید کالای با کیفیت پیش بروند تا بتوانند کار و تلاش کرده و با حمایتی که هم‌وطنان از خرید کالای داخلی خواهند داشت کالای با کیفیت تولید کنند.

سخنرانی رهبری یک دستور است و باید اجرا شود

امام جمعه شهرستان نهبندان نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 97، اظهار داشت : سخنرانی مقام معظم رهبری و نامگذاری ایشان یک سخنرانی معمولی نیست، بلکه یک نقشه راه است و بایستی اجرا شود.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی ها، درد را مانند یک پزشک تشخیص و انگشت روی درد می گذارند، افزود: برای درمان درد، حضرت آقا، ملت و مسئولین را فراخوانی و دستور به حمایت از کالای ایرانی داده اند.

وی اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی یک خدمت است و مقام معظم رهبری نیز تاکید به اجتناب از اسراف، مصرف گرایی، اشرافی گری، رفاه طلبی و دوری از مصرف کالاهای خارجی را بارها بیان کرده اند.

حمایت از کالای ایرانی

سخنان رهبری نسخه شفا بخش و شفادهنده ملت است

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه نگاه به درون کشور و خلاقیت داشته باشیم افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری نسخه شفا دهنده ملت است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری چند سال است که مباحث اقتصادی را مطرح  کرده و هر سال از اقتصاد مقاومتی و سایر نام ها و عناوینی که به این مسئله مهم مربوط است برای نامگذاری سال‌ها استفاده می‌کنند.

امام جمعه شهرستان نهبندان با اشاره به نقش مردم در زمینه تحقق شعار سال اظهار کرد: مردم وقتی که می‌خواهند جهیزیه برای فرزندان خود و لوازم برای منازل خود تهیه کنند دنبال کالای خارجی نباشند.

حجت الاسلام خزاعی افزود: گاهی اوقات گفته می‌شود کالای ایرانی کیفیت ندارد و کالای خارجی تهیه می‌کنند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه هم نگفته اند که مردم به هیچ عنوان کالای خارجی نخرند بلکه گفته اند جایی که کالای مشابه داخلی باشد کالای خارجی خریداری نشود.

وی بیان داشت: مردم می‌توانند با تشویق و مطالبه خودشان برای خرید کالای ایرانی به خواسته و تاکید مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ایرانی برسند.

در ارگان‌های دولتی کالای خارجی خریداری نشود

امام جمعه سربیشه نیز درهمین خصوص در گفت وگو با حوزه اظهار داشت: امسال نیز که شعار سال را به حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده اند و این نامگذای در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ یکی از مباحثی که در اقتصاد مقاومتی مطرح بود و جزو شاخصه های اقتصاد مقاومتی است و در تعریف  آن نیز آمده بحث درون گرایی، مبارزه و جلوگیری از واردات بی رویه بوده است.

حجت الاسلام سنجری افزود: چندین سال است که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی، اتکای به تولید ملی و تشویق جوانان را مطرح کرده اند؛ امسال بعد از فرمایش معظم له در اولین جلسه هیئت دولت مصوب شد که در ارگان‌های دولتی کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی خریداری نشود و به صورت آئین نامه ای به تصویب رسید، اما به ذهن می‌رسد این آئین نامه چندان اجرایی نشود، چراکه این موضوع نباید امسال بعد از چندین سال که شعار هر سال مربوط به اقتصاد مقاومتی است مطرح می‌شد، باید سال‌ها قبل این آئین نامه ابلاغ می‌شد، هر چند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، هم مردم و هم مسئولان را برای گام برداشتن در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی مکلف کردند.

تولید ملی

حمایت از تولید  داخل، اشتغال زایی و پیشگیری از آسیب اجتماعی را رقم می زند

وی اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی که باعث اشتغال‌زایی، بهبود وضع معیشت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌شود، به یکدیگر ارتباط داشته و حلقه های یک زنجیر هستند؛ وقتی که سرمایه گذار در منطقه ای سرمایه گذاری می‌کند، اگر بداند که محصول او روی دستش نخواهد ماند قطعا تولیدات بهتر و بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه وقتی تولید انجام شود قطعا فرصت های شغلی خوبی به وجود می آید، تصریح کرد: وقتی که فرصت شغلی ایجاد شود قطعا بسیاری از مسائل و مشکلات آسیب های اجتماعی که اکنون در جامعه شاهد آن هستیم که ثمره آن بیکاری، کم کاری، نبود ثروت و اقتصاد درستی در مملکت است همه بر طرف خواهد شد.

حجت الاسلام سنجری بیان کرد: مردم و دولت باید با هم باشند و از ابتدا نیز تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای همکاری مردم و مسئولان بوده است.

واردات کالاهای بی کیفیت

مولوی سید محمد حسینی امام جمعه موقت طبس‌مسینا نیز با مهم دانستن حمایت از کالای ایرانی گفت: نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم و با اهمیت است، زیرا این امر باعث مقابله با دشمنان نظام که با وارد کردن کالاهای بی‌کیفیت درصدد ضربه‌زدن به کالاهای داخلی و اقتصاد کشور هستند، می‌شود.

امام جمعه موقت طبس‌مسینا با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: عملی‌شدن شعار سال موجب جهش اقتصادی کشور می‌شود و قطعا همه ملت ایران اسلامی گوش به فرمان مقام معظم رهبری از این شعار پیروی و عمل خواهند کرد.

حمایت از کالای ایرانی

دشمنان می خواهند از راه اقتصاد به کشور ضربه بزنند

مولوی حسینی توجه به کیفیت و قیمت مناسب کالای ایرانی را ضروری دانست و بیان کرد: باید مردم با خرید کالا و اجناس ایرانی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حمایت کنند و در این راستا باید فرهنگ‌سازی مناسب  توسط رسانه‌ها انجام شود.

 وی افزود: امروز دشمنان ملت ایران اسلامی دست به دست هم داده‌اند تا به وسیله اقتصاد به کشور ضربه بزنند اما ملت آگاه و بیدار پشت سر رهبری برای سربلندی اسلام و ایران حرکت می‌کنند.

این روحانی اهل سنت ادامه داد: حمایت مردم شریف ایران با خرید کالای ایرانی، حرکت دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی و نقش بر آب خواهد کرد و قلب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت عزیزمان و روح امام شهدا و شهدای انقلاب و تمام مسلمین جهان اسلام را شاد خواهند کرد.

حمایت از کالای ایرانی

از خودمان شروع کنیم

مولوی سید احمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه نیز با اشاره به تدبیر ارزشمند و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخاب حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال 97، اظهار کرد: اگر خواسته باشیم زمینه استفاده از کالای ایرانی را فراهم کنیم قبل از هر چیز باید اهمیت و ضرورت این کار را در ذهن خودمان ایجاد کنیم و قلبا معتقد باشیم که انتخاب کالای ایرانی یک امری پسندیده است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال با حمایت دولت و تولید کنندگان و مردم انجام پذیر است، افزود: وقتی که آحاد جامعه بپذیرند که از جهات مختلف خرید از کالای ایرانی به نفع اقتصاد کشور هست نتیجه این است که مصرف کنندگان رغبت پیدا می کنند که از تولیدات داخل استفاده کند و تولیدکننده نیز کالای با کیفیت تولید خواهد کرد.

به گفته امام جمعه اهل سنت اسدیه، برای تحقق شعار سال باید کیفیت محصولات تولید داخلی را بهتر کنیم و مسئولان از تولیدکنندگان حمایت کامل را انجام دهند تا کالاهای تولید شده در داخل بتواند رضایت مصرف کننده را بدست بیاورد و مشتری ها به صورت خودجوش خرید کالای داخل را سرلوحه کارشان قرار دهند.

حمایت از کالای ایرانی

ارگان های دولتی از اجناس ایرانی استفاده کنند

مولوی عبداللهی ادامه داد: یکی دیگر از راه های حمایت از کالای ایرانی این است که ادارات و نهادهای مختلف از اجناس ایرانی استفاده کنند و هم چنین در مجامع مختلف و رسانه ملی به خصوص در تریبون نماز جمعه اهمیت استفاده از کالای ایرانی بیان شود.

وی با بیان اینکه مسئولان در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده باید با تلاش مضاعف ضمن ایجاد اشتغال پایدار، بستر لازم برای اشتغالزایی را در کشور فراهم سازند، افزود: بیگانگان در تلاش هستند از راه‌های مختلف به ویژه از راه تضعیف اقتصاد کشور، ما را در تنگنا قرار دهند که باید طبق وظیفه شرعی توطئه‌های آنان را خنثی کنیم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه عنوان کرد: در سال های اخیر که بحث استفاده از تولیدات داخل از رسانه ها تبلیغ می شود و مسئولان نظام هم تاکید فراوان بر این امر دارند، تا حدودی منویات مقام معظم رهبری محقق شده ولی تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم که امیدواریم این امر مهم هر چه سریعتر محقق شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha