پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای شیعه عراق اشاره کرد: مجمع پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نمونه بارز فعالیت های هدفمند در جهت نیازمندی های جهان اسلام و تجلی واقعی مکتب امام صادق (علیه السلام) است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مجمع پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در چارچوب استقبال از عالمان دینی، از آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق و هیئت همراه استقبال کرد.

نباید در دام فتنه، توطئه و حملات فرهنگی که علیه اسلام صورت می گیرد، افتاد

آیت الله یعقوبی به جایگاه و اهمیت آگاهی کامل علمای دینی به مسائل و نیازمندی های تبلیغ دینی در عصر حاضر اشاره کرد و خواستار عدم سقوط در دام فتنه، توطئه ها، حملات فرهنگی علیه اسلام از طریق مزدوران داخلی و خارجی شیطان شد و به حدیث شریف امام صادق(ع) اشاره کرد که می فرمایند: «اَلعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَيهِ اللَّوابِسُ».

وی ادامه داد: این حدیث، یکی از شرایط علم را شناخت محیط پیرامون می داند و به همین سبب صِرف تحصیل و آموزش دروس حوزوی امروز کافی نیست و وجود این چنین مؤسسات و مراکز علمی و پژوهشی، برای گسترش معارف اسلامی و آگاهی مردم، یک مسئله ضروری است و این بصیرت و آگاهی همان چیزی است که امام خمینی را از سایر حوزوی ها برجسته ساخت و موجب پیروزی و موفقیت وی شد.

تأسیس این چنین مراکز پژوهشی در عراق، بسیار ضروری است

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: مجمع پژوهش های اسلامی وابسته به آستان مقدس رضوی، تنها برای حوزه های علمی مفید نیست، بلکه برای همگی سودمند است.

این عالم عراقی افزود: تأسیس این چنین مراکزی در نجف اشرف، آن هم بعد از مشکلات و نا آرامی هایی که از سوی فرقه های منحرف مثل داعش به وجود آمد و هم چنین مسائل نظامی که ملت عراق را طی سال های طولانی تحت فشار قرار داد، امری بسیار ضروری است.

مؤسسات پژوهشی عراق نیازمند تجربیات مجمع پژوهش های اسلامی است

آیت الله یعقوبی اشاره کرد: مراکز پژوهشی مثل «العين للدراسات والبحوث» و مرکز «الإمام الصادق (عليه السلام)» در عراق از مؤسسه های تازه کار است که نیازمند تجربه های این مرکز است.

وی بر ضرورت تقویت همکاری با هدف استفاده از تجارب و دستاورد های هر دو مرکز تاکید کرد و افزود: مجمع پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نمونه بارز فعالیت های هدفمند در جهت نیازمندی های جهان اسلام و تجلی واقعی مکتب امام صادق(علیه السلام) است.

آیت الله یعقوبی از زیارت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) ابراز خشنودی و سعادت کرد.

شایان ذکر است که آیت لله شیخ محمد یعقوبی در سفر چهار روزه به مشهد مقدس،‌ ضمن تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) با تولیت آستان قدس و امام جمعه مشهد مقدس دیدار کرده و به همراه تولیت آستان در تنظیف و غبار روبی حرم مطهر مشارکت کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha