جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارتحال آیت الله مهمان نواز

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مرحوم آیت الله مهمان نواز طلایه‌دار روحیه انقلابی و ولایی در خراسان شمالی بود.

حجت الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بجنورد، اظهار داشت: این روحانی مجاهد و عالم عامل از ابتدای حضور در استان و قبل از انقلاب تا زمان حاضر طلایه‌دار روحیه انقلابی و ولایی در خراسان شمالی بوده است.

وی افزود: آیت‌الله مهمان‌نواز با تواضع، حلم و صبر خود و قدردانی همیشگی از نعمت انقلاب اسلامی و رهبری عزیز، درس تبلیغ عملی را برای حوزویان در عرصه اخلاق و سیاست به یادگار گذاشت.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به حدیث «موت العالم مصیبة لا تجبر و ثلمة لا تسد و هو نجم طمس و موت قبیله أیسر من موت عالم» از نبی مکرم اسلام گفت: تأثر و تأسف داریم که آسمان استان خراسان شمالی از پرتو ستاره وجود سراسر خیر و برکت این عالم مجاهد محروم شد.

وی تصریح کرد: آیت الله مهمان نواز استاد وارسته‌ای بود که ساده زیستی، دلسوزی، انقلابی گری و خدمت به عموم مردم در سیره ایشان متجلی بود و خاطره‌ای خوش برای مردم متدین این دیاردر آینده به‌جا خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری مکی اظهار داشت: مواضع صریح، قاطع و دشمن‌شکن ایشان در خطبه‌های نماز جمعه و در مقاطع حساس انقلاب که از بصیرت و روحیه جهاد و ولایتمداری و استکبارستیزیشان نشأت می‌گرفت، همیشه دشمنان و منافقان را مأیوس کرده بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شایسته است تا اساتید، مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه با حضور پرشور خود در مراسم تشییع و ختم آن یار امام و رهبری ضمن ارج نهادن به خدمات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حمایت‌های همه جانبه ایشان در راستای پیشرفت استان، ادامه دهنده راه این مجاهد بصیر و یاور امام و رهبری باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha