پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ متأسفانه بعضی از اساتید از نظر فکری و عقیدتی دچار مشکل هستند و همین مسئله می طلبد حوزویان در انتخاب استاد ودرس دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه فقهی انوار طاها، بر حفظ شئونات طلبگی تأکیدکردند و گفتند: مهمترین این شئونات، داشتن اراده، تقوا، تهذیب نفس، تعلیم و تعلم و عمل است.

معظم له با بیان این که روحانیت در ادامه راه و مسیر انبیاء الهی هستند، اظهارداشتند: انبیاء الهی برای تبلیغ  سختیهای زیادی را تحمل می کردند، ولی هرگز دست از ترویج دین بر نمی داشتند.

ایشان با بیان اینکه علوم اقسامی دارد و بعضی از علوم نافع و غیر نافع است، افزودند: علمی نافع است که باعث شفاعت انسان شود و بهترین این علوم در میان سایر علوم، علم فقه است.  

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: علم فقه از جمله علوم نافعی است که جامعه نیازمند به آن هستند و حتی اهل بیت(ع) خود را جدای از این علم نمی دانند.

معظم له بیان داشتند: علم فقه نافع است چون باعث تعالی و رشد می شود و به کمالات انسان اضافه می شود.

ایشان با بیان اینکه طلاب باید مواظب باشند و در کلاس درس هر استادی در حوزه شرکت نکنند، چون بعضی ها هدفشان انحراف افکار طلاب است، تأکید کردند: متأسفانه بعضی از اساتید از نظر فکری و عقیدتی دچار مشکل هستند و همین مسئله می طلبد حوزویان در انتخاب استاد و درس دقت و بررسی لازم را داشته باشند و در کلاس هر فردی شرکت نکنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه برای حضور موفق در کلاس درس نیازمند شرایطی است، گفتند: مهمترین این اصول، پیش مطالعه، استاد خوب، مطالعه بعد از کلاس و مباحثه است.  

معظم له بر اهمیت مباحثه در حوزه تأکید کردند و این امر مهم را از سنت های دیرینه و مهم وموفق حوزه برشمردند.

۴۰/۳۱۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha