جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیام مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی تصریح کرد: آیت الله مهمان نواز در امتداد مسیر امام راحل(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای وفادارانه در توسعه نهضت انقلابی و استقرار نظام اسلامی کوشید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در پی درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه سابق بجنورد و نماینده چهار دوره استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در پیام خود آورده: با تأسف و تاثر فراوان خبر درگذشت روحانی وارسته و خستگی ناپذیر، عالم ربانی و خطیب مجاهد حضرت آیت الله حبیب الله مهمان نواز را دریافت کردم.

وی با اشاره به اینکه سال های زندگی این روحانی مبارز انقلابی، همواره مملو از فتوحات فراوان در عرصه روشنگری، مجاهدت های مستمر در راه حق، اهتمام بر خدمتگزاری و کوشش در راه تربیت متعلمان و جویندگان بود، ابراز کرده است: این عالم مجاهد خستگی ناپذیر زندگی پربرکت خویش را برای ترویج معارف علوم اهل بیت(ع) و حضور در عرصه های مختلف خدمت به نظام اسلامی صرف کرد و اشتغال به درس و علوم دینی، هرگز ایشان را از میدان های مبارزه بر ضد رژیم منحوس پهلوی باز نداشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه آیت الله مهمان نواز در بحبوحه وقایع انقلاب اسلامی، نقش چشمگیر و اثرگذاری در هدایت مردم به تظاهرات و جنبش های انقلابی علیه طاغوت داشت، آورده است: این عالم جلیل القدر، همواره پیش از انقلاب در امتداد مسیر مبارزاتی امام راحل(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای وفادارانه در توسعه نهضت انقلابی و استقرار نظام اسلامی کوشید.

وی افزوده است: حضور ارزشمند این روحانی عالیقدر در جایگاه امامت جمعه بجنورد نیز در طول 32 سال پس از انقلاب، نقشی اثرگذار در ترویج معارف اسلامی، قرآنی و انقلابی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان آورده: حوزه علمیه خراسان این ضایعه اسف بار را به علمای اعلام و طلاب حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، علاقمندان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای روح پرفتوح ایشان، رحمت و رضوان الهی مسئلت دارد. 
 

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha