پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ عبدالفتاح البزم مفتی سوریه

حوزه/ صبح امروز شیخ عبدالفتاح البزم مفتی اهل سنت دمشق و مدیر مرکز الفتح الاسلامی سوریه در راس هیئتی علمایی از سوریه در جریان سفر به لبنان از دانشکده علوم اسلامی لبنان بازدید و با شیخ عبدالله جبری رئیس این دانشکده و مسئولان آن دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، صبح امروز شیخ عبدالفتاح البزم مفتی اهل سنت دمشق و مدیر مرکز الفتح الاسلامی سوریه، در راس هیئتی علمایی از سوریه در جریان سفر به لبنان، از دانشکده علوم اسلامی لبنان بازدید و با شیخ عبدالله جبری رئیس این دانشکده و مسئولان آن دیدار کرد.

شیخ جبری در این دیدار به مفتی سوریه و هیئت همراه وی خوشامد گفت و بر ضرورت همبستگی و همکاری فکری و فرهنگی و علمی برای مبارزه با خطر تروریسم تکفیری تاکید کرد.

شیخ البزم نیز در این دیدار با اشاره به مؤسسات تبلیغی، اجتماعی، سیاسی، رسانه ای و اسلامی که از آثار شیخ عبدالناصر جبری هستند، از نقش برجسته این عالم دینی در وحدت امت اسلامی تجلیل کرد.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین بر نقش ویژه علما در جامعه و ضرورت اهتمام علما به تبلیغ دین و پایبندی آنها به اخلاق و گفتگو و احترام به دیگران و نشر فرهنگ محبت و مهربانی تاکید کردند و خواستار یکپارچه شدن صفوف نیروها برای مبارزه با افراط گرایی و تکفیر شدند.

این علما همچنین ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از جوانان در برابر خطر انحراف، افزودند: جوانان باید در امور دینی بصیر و با اطلاعات باشند.

حاضران همچنین بر اهمیت تبادل نظرات و تجربیات میان علمای سوریه و لبنان و مشورت میان آنها درابره مسائل مختلف اسلامی تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha