پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ارتحال آیت الله مهمان نواز

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن تسلیت مجدد رحلت عالم فرزانه آیت الله مهمان نواز گفت: بصیرت سیاسی و روحیه جهادی مهمترین ویژگی این عالم مجاهد و فقید بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در حاشیه مراسم تشییع و تدفین آیت الله مهمان نواز، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آیت الله مهمان نواز یکی از یاران دیرین امام و رهبری و پشتیبان باوفای انقلاب بود که از دنیا رفت.

وی با بیان اینکه بصیرت سیاسی و جهاد مهمترین ویژگی این عالم مجاهد و فقید بود، افزود آیت الله مهمان نواز مجاهدی با بصیرت، با فضیلت، متواضع، صادق، ایثارگر و گشاده رو بودند که بیش از نیم قرن پیش از انقلاب و بعد از انقلاب در استان خراسان شمالی مشغول به خدمت بودند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین یکی از بارزترین ویژگی های اخلاقی آیت الله مهمان نواز را خوش اخلاقی ایشان عنوان کرد و گفت: این عالم ربانی همیشه با روی خوش و چهره ای گشاده به استقبال میهمانان خود می رفت و پناهگاهی امن برای مردم در این استان بود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مهمان نواز در این منطقه از کشور 40 سال است که محور وحدت و هدایت مردم بوده، تصریح کرد: این عالم بزرگوار مدافع سرسخت امام راحل(ره) بود و قبل از پیروزی انقلاب نقش اثرگذاری در مبارزات علیه رژیم طاغوت و ستمشاهی داشت.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب آیت الله مهمان نواز نقش تاثیرگذاری در هدایت مردم داشتند و در زمان هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه ها در کنار رزمنده ها، روحیه بخش رزمنده ها در زمینه های معنوی و روحی در جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر الگو گیری جوانان از سبک زندگی آیت الله مهمان نواز، گفت: جوانان از روحیه مبارز و استقامت در هدف و خداباوری ایشان درس بگیرند و سبک زندگی این عالم ربانی را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان این که اگر این علمداران و پرچم داران انقلاب نبودند، ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و افتخار نبود، افزود: آیت الله مهمان نواز بهترین سال های جوانی خود را وقف انقلاب کردند و امید است خداوند اجر ایشان را داده و با شهداء محشور نماید.

امام جمعه بجنورد یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در سفر تاریخی خود به خراسان شمالی با تحسین خدمات آیت‌الله مهمان نواز٬ وجود ایشان را برکتی برای این منطقه توصیف کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که مردم خراسان شمالی پدر معنوی خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: همواره یاد و خاطره این عالم فقید و فرزانه در این استان زنده و جاویدان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha