شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی در نشست خبری دوزادهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از ارسال ۱۲۰مقاله به صورت خاص، ۱۴۰ مقاله به صورت عام و ۷۸ مقاله خارجی به دبیرخانه همایش خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی  پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه، به برنامه های چهاردهمین همایش دکترین مهدویت اشاره کرد و از برگزاری این همایش  در روزهای 6 و 7اردیبهشت در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) با موضوع «مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی» خبر داد.

رئیس  مؤسسه آینده روشن با بیان این که 120 مقاله به صورت خاص، 140 مقاله به صورت عمومی و 78 مقاله خارجی به دبیرخانه همایش رسیده است، افزود: برای برگزاری این همایش 15 مرکز علمی همکاری می کنند.

وی عنوان کرد: برای برگزاری بهتر همایش برای اولین بار 15 پیش نشست در 15 مرکز علمی کشور برگزار شد که خود این مسئله نشان دهنده اهمیت بحث مهدویت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی گفت:در این همایش از نمایندگان ولی فقیه استان های سیستان و بلوچستا،کردستان و گلستان، علما، 30 نفر از ائمه جمعه مراکز اهل سنت، شخصیت های علمی برجسته داخلی  و 30 نفر از مهمان خارجی از 16 کشور دنیا مانند ترکیه، عمان، هند، روسیه، مصر، یمن، لبنان، هند، بحرین و... و 10 نفر از سفرای کشورهای اسلامی دعوت شدند.

وی عنوا کرد: اهداء لوح به 30 نفر از مهدی یاوران، رونمایی از نرم افزار دکترین مهدویت و مستند آخرین مسیح، رونمایی از چندین کتاب و مجله و برگزاری میزگرد با حضور علمای اهل سنت  از دیگر برنامه های روز همایش است.

رئیس  مؤسسه آینده روشن افزود: آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و یکی از شخصیت های اهل سنت سخنران روز افتتاحیه خواهند بود و همچنین سخنران اختتامیه آیت الله  محسن اراکی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی گفت: از دیگر برنامه برگزاری 4کمیسیون است که در مدت دو روز، 126 مقاله ارائه خواهد در این کمیسیونها ارائه خواهد شد.

وی عنوان کرد: این 4 کمیسیون دارای سه محور مانند اصاله المحور، مهدویت و آینده جهان و کارکرد مهدویت است که به صورت مستقیم از شبکه سیمای نور قم و شبکه4 پخش خواهد شد.

رئیس مؤسسه آینده روشن افزود: از دیگر برنامه اعلام موضوع همایش سال آینده همایش مهدویت است.

وی اظهار داشت: مقالات برتر در دو جلد مشرق موعود به همراه خبرنامه همایش به همراه چند کتاب دیگر در ارتباط با موضوع مهدویت به شرکت کنندگان اهداء می شود.

۴۰/۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha