سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه تعارض اصلی مستکبران را با ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: قرآن کریم، کتاب جامعی است که خداوند به بشر و برای هدایت انسان فرستاده است.

وی افزود: خداوند قرآن را به عنوان کتاب جامع برای همه انسان ها نازل کرده است؛ مخاطب این نزول، برای همه مردم است؛ جانشین پیامبر و پیامبران نیز علما هستند؛ پس بر اساس مباحث مبانی قرآنی و روایی یک مسئولیت مهمی بر دوش علما و حوزه های علمیه وجود دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه بیان کرد: نکته دیگر آن است که لازم است که قرآن را به شکل جامع و کامل، معرفی کنیم تا هدایت مردم از ظلمات به سمت نور محقق شود؛ متاسفانه استعمارگران و دشمنان قرآن و اسلام، چند قرن برای جدایی مردم از قرآن برنامه ریزی کرده اند.

وی گفت: آنها تلاش کرده اند که قرآن و دین را در ابعاد عبادی دین خلاصه کنند؛ در حالی که خداوند قرآن را تبیان کل شی قرارداده پس اجتماع و سیاست و اخلاق و عبادت و دین و.. وجود دارد؛ درگیری ما با دشمنان بر سر مسایل فردی نیست بلکه تزاحم منافع استعمار با دین در عرصه های اجتماعی و سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهارکرد: در این عرصه باید تلاش کنیم که جامعیت قرآن از جمله مساله توحید را در اختیار مردم و جوانان قرار دهیم؛ مومن وموحد واقعی نمی تواند با ظلم و ظالم و جریان استکباری و جریانی که به حقوق دیگران تعدی و تجاوز می کند سازش کند.

وی افزود: مومن و موحد واقعی نمی تواند، هیچگاه در مقابل ظلم و ستم و تعدی و تجاوز سکوت کرده و بی تفاوت باشد؛ خداوند به مومن و موحد واقعی وعده بهشت را داده است؛ امیدداریم که با پرداختن هرچه بیشتر به مباحثی چون تعلیم قرائت و مفاهیم و خطابه قرآنی بپردازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha