پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قلی زاده

حوزه/ حجت الاسلام قلی زاده در کارگاه ارتقاء انگیزه زندگی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان، با بیان این که طلاب باید استعدادهای علمی و فکری خود را بشناسند، گفت: تلاش طلاب در تحصیل و آموختن هرچه بهتر دروس، خصوصاً در سال های ابتدای طلبگی، کلید اصلی رسیدن به اهداف طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام احمد قلی زاده استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه، در کارگاه ارتقاء انگیزه زندگی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با تاکید بر اهمیت خودشناسی و هدف گذاری در زندگی، به تبیین موضوع ارتقاء انگیزه‌ زندگی پرداخت و اظهار داشت: تلاش و کوشش طلاب در تحصیل و آموختن هرچه بهتر دروس، خصوصاً در سال های ابتدای طلبگی، کلید اصلی رسیدن به اهداف طلبگی است.

وی با اشاره به سبک و سیره عملی زندگی علمای برجسته‌ی اسلام، افزود: اگر بخواهیم از چند کلید واژه به عنوان راز موفقیت این بزرگان نام ببریم، می توان این طور بیان کرد که؛ عاشقانه حرکت کردن در مسیر هدف، ایمان، برنامه ریزی و داشتن توان و انرژی، از جمله عوامل موفقیت علما در سبک زندگی شان بوده است.

حجت الاسلام قلی زاده در پاسخ به این سؤال که چگونه باید استعداد های خود را بشناسیم، خطاب به طلاب گفت: باید ببینیم در انجام چه کارهایی توانمند بوده و مطابق با روحیه و سبک زندگی مان است، و به حدی در انجام آن کار اشتیاق داریم که همه‌ی تلاش خود را در انجام آن به نحو احسن به کار می‌گیریم.

وی افزود: وقتی کاری را انجام دهیم که در آن استعداد داشته و به آن علاقه داریم، گذر زمان را در انجام آن حس نخواهیم کرد و در انجام آن تمایل درونی بیشتری داریم.

حجت الاسلام قلی زاده در پایان با تاکید بر پرهیز از شک و ترس در راه رسیدن به اهداف و توصیه به سحرخیزی به عنوان کلید موفقیت، گفت: در راه طلبگی اگر به دو نکته مهم؛ هدف گذاری صحیح و برنامه ریزی دقیق و منظم توجه شود و انرژی لازم در انجام آن صرف گردد، قطعاً به موفقیت دست خواهیم یافت. 313/42

 

                                   

                                   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha