جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
  آیت الله اعرافی

حوزه/ باید به شهر قم نگاه ویژه ای کرد و دلیل آن ظرفیت عظیم جوانان در این شهر است، اما این حرف به این معنا نیست که شهر قم تبدیل به کشور شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان و هیئت همراه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، برهمکاری و هماهنگی بین دو نهاد حوزه و وزارت ورزش و جوانان برای ارتقاء سطح فرهنگی و  هم افزایی برای رفع آسیب های اجتماعی جامعه تأکید کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: برای تبیین جایگاه جوان و نوجوان در نظام فکری، حرف های زیادی زده شده؛  اما مهم تبیین جایگاه جوان در ارزش دهی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه یکی از مسئولیت های حوزه در ارتباط با جوانان، تبیین جایگاه جوانان در مسئله ارزش دهی است افزود: به دلیل اهمیت بحث تبیین جایگاه شخصیتی جوانان، اگر این دو نهاد در کنار هم قرار گیرند، می توانند اقدام به ترویج، تبیین و الگو سازی و مدل سازی فکری و فرهنگی کنند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: در مدیریت جدید حوزه،  طرحهای خوبی در ارتباط با طلاب جوان و نیازهای جامعه در حال اجرا است و این مدیریت به دنبال این است، حوزه بتواند نیازهای روز و جامعه را نیاز سنجی و پاسخ دهد.

امام جمعه قم  در ادامه با بیان اینکه باید به شهر قم نگاه ویژه ای کرد و دلیل آن ظرفیت عظیم جوانان در این شهر است، اظهار داشت: این حرف به این معنا نیست که شهر قم تبدیل به کشور شود، بلکه منظور این است در این شهر ظرفیت های زیادی از مراکز علمی و جوانان از کشورهای مختلف دنیا قرار دارند و همین امر می طلبد نگاه به شهر قم ویژه باشد.

آیت الله اعرافی افزود: قم می تواند با وجود جوانان زیاد اثر گذار برای کشور و نظام باشد، چون جوانان زیادی از شهرهای مختلف و جهان به این شهر می آیند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: برای مدیریت این قشر لازم است به جوان مسئولیت داد، در بحث هنر و دانش افزایی سرمایه گذاری کرد.

امام جمعه قم ادامه داد: حوزه آماده است تا منطق نسل جوانان را ارتقاء دهد و در عین حال به آگاه سازی نسل جوانان بپردازد تا  اهداف نظام را تأمین شود.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha