جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ختم قرآن ۶ دقیقه

حوزه/رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پروش خراسان‌ شمالی گفت: طرح «ختم قرآن در ۶ دقیقه» توسط دانش آموزان خراسان شمالی اجرا می‌شود.

مهدی حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: طرح ختم قرآن در 6 دقیقه توسط دانش آموزان خراسان شمالی اجرا می‌شود و در این طرح دانش آموزان قرآن را در نماز جماعت در 6 دقیقه ختم می‌کنند.

وی افزود: بر همین اساس صفحات قرآن کریم در برگه‌های مخصوصی چاپ و پرس شده که در آغاز مراسم  نماز جماعت به دانش آموزان داده شده و توسط آنان قرآن در مدت زمان 6 دقیقه ختم می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: در تعدادی از آموزشگاه‌های استان نیز سی‌دی‌های قرآنی برای دانش آموزان گذاشته می‌شود  در این راستا دانش آموزان به‌صورت بصری و شنیداری با تلفظ صحیح قرآن آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی سال جاری 2 هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان در طرح الگوی تلاوت قرآن کریم شرکت کردند، گفت: طرح تلاوت قرآن ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی اظهار داشت: طرح الگوی تلاوت قرآن کریم در سطح کشور و در ۱۲ استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود که خراسان شمالی یکی از استان‌های هدف در این طرح است.

تشکیل حلقه‌های قرآنی در 1500 مدرسه خراسان شمالی

وی در ادامه همچنین از تشکیل حلقه‌های قرآنی در مدارس و آموزشگاه‌های استان خبر داد و گفت: حلقه‌های قرآنی در یک هزار و 500 آموزشگاه و مدرسه استان تشکیل می‌شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه هر کدام از این حلقه‌های قرآنی شامل ۱۵ تا ۲۰ دانش آموز است، افزود: این حلقه‌ها در زنگ قرآن و یا کلاس‌های فوق برنامه به فعالیت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار دانش‌آموز از ۲۰۰ مدرسه در این طرح شرکت کردند، اظهار داشت: امسال حلقه‌های قرآنی در یک هزار و ۵۰۰ آموزشگاه استان تشکیل می‌شود که در مجموع ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در این طرح مشارکت دارند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پروش خراسان‌ شمالی با بیان اینکه هدف از تشکیل حلقه‌های قرآنی شناسایی، جذب و هدایت چهره‌های قرآنی در میان دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: فعالیت حلقه‌های قرآنی در محورهایی همانند قرائت، حفظ، مفاهیم و سبک زندگی اسلامی است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha