پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابوذر ابراهیمی ترکمان

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور شرکت در دور هفتم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس، عصر امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) وارد یونان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور شرکت در دور هفتم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس، عصر امروز (4 اردیبهشت‌ماه) وارد یونان شد و در بدو ورود به یونان، مورد استقبال سفیر و رایزن فرهنگی ایران در آتن قرار گرفت.

ابراهیمی‌ترکمان که به منظور شرکت در دور هفتم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس به یونان سفر کرده است، علاوه بر دیدارهای رسمی با وزیر فرهنگ و امور دینی و وزیر آموزش و امور مذهبی این کشور و عالیجناب ایروتیموس دوم، اسقف اعظم یونان از مراکز علمی و فرهنگی این کشور به ویژه از مجموعه کلیسای اسقف اعظم، بازدید خواهد داشت.

هفتمین دور گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس طی روزهای 6، 7 و 8 اردیبهشت‌ماه با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با ارايه مقاله توسط شرکت‌کنندگان هیأت ایرانی و یونانی با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر ولس برگزار می‌شود.

در این دور از گفت‌وگوها، اساتید و علمای دانشگاه‌ها و حوزه و کارشناسان فرهنگی حضور خواهند داشت. تاریخ و نزدیکی مستمر روابط اسلام و مسحیت ارتدوکس، چشمانداز گفتوگوها، تحقیقات متون مقدس از موضوعات مورد بررسی در این دور از گفت‌وگوها است.

همچنین، در راستای توسعه روابط فرهنگی و اجرایی شدن تفاهمات فرهنگی بین دو کشور، نمایشگاه خوشنویسی دوران ایران و اسلام با حضور ابراهیمی‌ترکمان برپا می‌ٌشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha