جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که پژوهش هیچ گاه از بخش های دیگر حوزه جدا نبوده است، گفت: پژوهش رکن محوری برنامه های علمی حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، امروز در بازدید از فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه غرب استان، با مهم ارزیابی کردن برنامه های پژوهشی در سطح مدارس، بر ضرورت توجه جدی به این موضوع مهم شد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که مدارس علمیه نباید در موضوع پژوهش تنها به برنامه های ابلاغی اکتفا کنند، افزود: باید یک مدرسه علمیه در طول سال خود نیز دارای یک برنامه مدون پژوهشی باشد.

حجت الاسلام زارع با تأکید براین که پژوهش هیچ گاه از بخش های دیگر حوزه جدا نبوده است، تصریح کرد: پژوهش رکن محوری برنامه های علمی حوزه های علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحقیق و پژوهش از دیرباز در حوزه مورد تأکید علما و بزرگان حوزه بوده است، خاطرنشان کرد: گنجینه های علمی که امروز در حوزه به جای مانده حاصل تلاش های تحقیقاتی و پژوهشی علما در گذشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که به هیچ عنوان نمی توان پژوهش در حوزه را نادیده گرفت، افزود: بی توجهی به مسأله پژوهش به طور حتم موجب عقب ماندگی بسیاری از برنامه های علمی حوزه خواهد شد.

حجت الاسلام زارع یکی از مهم ترین وظایف حوزه را تولید علم برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: حوزه برای تولید علم نیازمند توجه جدی به تحقیق و پژوهش است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز باید طلابی پژوهشگر در مدارس علمیه تربیت شوند، افزود: طلاب برای ارتقا علمی در آینده نیازمند آشنایی کامل با پژوهش و تحقیق هستند.

وی با بیان این که تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه باید همانند مسائل آموزشی به صورت جدی به آن پرداخته شود، تصریح کرد: اساتید حوزه به عنوان پبشگامان ترویج تعلیم و دانش نقش محوری در گسترش تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه بر عهده دارند.

حجت الاسلام زارع با تأکید براین که موضوع پژوهش در حوزه باید به یک فرهنگ غیر قابل تغییر تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش خود به تنهایی یک علم است که باید در مدارس علمیه آموزش داده شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت آموزش پژوهش محور در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: اگر مباحث آموزشی با رویکرد تحقیقی و پژوهشی برای طلاب بیان شود به طور حتم اثرگذاری مطلوب تری به همراه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha