جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست تخصصی بررسی آثار آیت الله قاضی نورالله شوشتری

حوزه/ قربان نژاد، رمز موفقیت طلاب جوان را پشتکار و توسط به ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: اگر طلاب جوان خواهان موفقیت در دوران طلبگی‌شان هستند، باید شبانه‌روز خود را وقف علم‌آموزی و خدمت به مکتب تشیع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، قربان نژاد، مستندساز و محقق حوزوی، در نشست تخصصی بررسی آثار علامه قاضی نورالله شوشتری، با اشاره به صفات اخلاقی و روحیه ولایت مداری علامه شوشتری، اظهارداشت: بدون شک، حب امیرالمؤمنین(ع) سبب شکوفایی علمی علامه شوشتری و محبوبیت ایشان میان علمای تشیع شده است.

وی ادامه داد و گفت: میر سید علی همدانی که حرکت علما به شبه قاره هند از ایشان شروع می‌شود، در پاسخ به سؤالی که از او خواسته شد خود را معرفی کند، به زبان شعر چنین می‌گوید:

پرسید عزیزی که علی اهل کجایی / گفتم به ولایات علی کز همدانم

نی زان همدانم که ندانند علی را / من زان همدانم که علی را، همه دانم

حال باید مطرح کرد که آیا این روحیه میان طلاب زمانه وجود دارد؟ آیا ما می‌توانیم رنج ۱۲ هزار کیلومتر سفر برای تبلیغ دین را تحمل کنیم.

قربان نژاد در ادامه به یکی دیگر از اشعار میر سید علی همدانی اشاره کرد و ابراز داشت:

هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد/ هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد

هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی/  هر گلی از باغ وصلش بشکفد بی خار باد

در دو عالم نیست ما را با کسی گرد و غبار / هر که ما را رنجه دارد، راحتش بسیار باد

این محقق حوزوی، بیان کرد: مؤثر بودن آنها حاصل محبتی است که این بزرگواران به امیرالمؤمنین(ع) داشتند و عشق به مولا سبب می‌شد تا رنج‌ها و مشقات را تحمل کنند.

قربان نژاد، با اشاره به دشواری‌ها و مشغله‌های علامه قاضی نورالله شوشتری گفت: علامه با وجود منصب قضاوت، شب‌ها به تحقیق و نگارش و عبادت می‌پرداختند و این همه نیست مگر به عنایت و دستگیری حضرت امیرالمؤمنین(ع).

وی در پایان یکی از آثار موفقیت طلاب جوان را توسل به ائمه(ع) و پشتکار و مجاهدت فراوان دانست و تصریح کرد: اگر طلاب جوان خواهان موفقیت در دوران طلبگی‌شان هستند، باید شبانه‌روز خود را وقف علم‌آموزی و خدمت به مکتب تشیع کنند.

 

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha