پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار ظلاب همدانی با آیت الله جوادی آملی

حوزه / حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: وظیفه داریم آنچه را دین به ما گفته عمل کنیم، اگر چنین کنیم مردم خود حافظ این نظام خواهند بود، اما اگر از ما دورویی و اختلاس و نجومی ببینند صحنه را ترک می کنند و در این شرایط که مردم در صحنه نباشند رهبر ولو علی بن ابیطالب(ع) باشد شکست قطعی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از علما، طلاب و روحانیون حوزه علمیه همدان و فضلای همدانی مقیم قم  که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء درقم برگزار شد، با اشاره به سابقه تاریخی و علمای بزرگ همدان اذعان داشتند: شما در کناره مائده و مادبه بزرگی نشسته اید؛ همدان دارای تمدنی کهن و علمای نامی و مفاخر بزرگی است که شما در کنار سفر آنها نشسته اید، لذا از شما طلاب همدانی بسیار توقع وجود دارد که راه آنها را بروید و بیش از گذشته بدرخشید.

ایشان ادامه دادند: همدان از جمله شهرهایی است که می تواند حوزه علمیه دوازده ماهه داشته باشد که شهرهای دیگر نیز از این حوزه بهرمند شوند.

معظم له خطاب به طلاب جوان بیان داشتند: هرگز نگوییم فارغ التحصیل شده ایم، ما تا نفس می کشیم باید با علم و تحقیق باشیم، هرگز از تدریس و تألیف و مباحثه دست بر ندارید.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: این نظام به آسانی به دست نیامده است، تنها عامل پیروزی ما در انقلاب و دوران دفاع مقدس خدا و اهل بیت علیهم السلام بودند، اگر این سرمایه از ما گرفته شود هم دنیا و هم آخرت خود را از دست می دهیم لذا وظیفه داریم آنچه را دین به ما گفته عمل کنیم، اگر چنین کنیم مردم خود حافظ این نظام خواهند بود، اما اگر از ما دورویی و اختلاس و نجومی ببینند صحنه را ترک می کنند و در این شرایط که مردم در صحنه نباشند رهبر ولو علی بن ابیطالب باشد شکست قطعی خواهد بود.

این مرجع تقلید تاکید داشتند: باید صد در صد طیب و طاهر باشیم، چراکه تنها عاملی که مردم را جذب می کند طهارت ماست. اگر ما آنچه را گفتیم عمل کردیم و خود در صف اول جهاد و شهادت بودیم هرگز مردم ما را تنها نخواهند گذاشت. روحانیت دو وظیفه دارد اول اینکه خود طیب و طاهر باشد و دوم راهنمایی و هدایت مردم و همه مسئولین است.

ایشان با اشاره به وضعیت فضای سایبری کشور و برخی نابسامانی ها در این فضا اظهار داشتند: هر که غافل از خطرات و آسیب های فضای مجازی است، باید بداند این فضا، فضای حقیقی است و نه مجازی! هر جا فکر و اندیشه منتقل شود فضای حقیقی است و این فضای حقیقی الان سمی است و اگر درمان نشود به هم از جمله خود مسئولین آسیب خواهد زد.

معظم له تصریح داشتند: البته باید بدانیم که نصیحت، سخنرانی، موعظه و نقد نیست؛ نصیحت، خیاطی است، این سوزن خیاط را منصحه و خیاط را ناصح می گویند چرا که در هنگام نصیحت باید جامعه تقوا بدوزیم و بر پیکر خود و مردم بپوشانیم، اگر این توانایی را داشتیم آنگا نصیحت کرده ایم، این قلم باید مانند آن سوزنی که لباس می دوزد جامع تقوا بر تن جامعه بدوزد.

 

گزارش تصویری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha