پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین برنجکار

حوزه/ در دو سال گذشته ۱۳۰ کارگاه آموزشی با موضوع کلام جدید، تاریخ کلام، حوزه‌ها و مکاتب کلامی، زبان تخصصی کلامی و فلسفه دین، فقه عقاید و جهان شناسی کلامی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار چهارشنبه شب در دوازدهمین مجمع عمومی و ششمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسان انجمن کلام حوزه گزارشی از پنجمین دوره مدیریتی این انجمن ارائه کرد و گفت: این گزارشی از فعالیت کل اعضای انجمن است که با همکاری یکدیگر اعم از تدریس و حضور در کارگاه‌ها توانستند این موفقیت‌ها را برای انجمن کسب کنند

وی بیان کرد: در چهار سال اخیر رتبه انجمن بین اول و دوم بوده است و این موفقیت به خاطر تلاش همه عزیزان عضو انجمن است.

رئیس پنجمین دوره انجمن کلام حوزه گفت: انتشار فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات کلامی مهم‌ترین فعالیت انجمن در بخش پژوهش است و از شماره 12 تا 19 در دو سال گذشته منتشر شد.

وی تصریح کرد: آخرین شماره مجله در زمستان 96 منتشر شد که جزو معدود مجلاتی است که کاملاً به روز است.طرح نیازسنجی بعد از سالیانی کلید خورد و مراحلی از آن انجام شده است.

حجت الاسلام برنجکار گفت: در بخش آموزش در قسمت برگزاری کارگاه‌ها چند مدرسه کلامی تابستانی و زمستانی در دو سال گذشته برگزار شده است.

رئیس پنجمین دوره انجمن کلام حوزه افزود: دومین کارگاه آموزشی مدرسه تابستانی کلام امامیه مرداد 95 با موضوع امامت با همکاری شعبه و دفتر انجمن در اصفهان برگزار شد.

وی بیان کرد: سومین مدرسه تابستانی کلام با محوریت بحث سلفیه و سلفی گری ایرانی مرداد 96 با شرکت بیش از 100 نفر در اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام  والمسلمین برنجکار ادامه داد: دومین کارگاه تابستانی کلام با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز تخصصی آخوند خراسانی با شرکت 65 نفر و در 9 موضوع که معمولاً بر اساس شبهات بود تشکیل شد.

وی گفت: اولین کارگاه آموزشی مدرسه زمستانی با موضوع نقد و بررسی مبانی وهابیت و داعش با همکاری دانشگاه زاهدان و دفتر تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

رئیس پنجمین دوره انجمن کلام حوزه تصریح کرد: در دو سال گذشته 130 کارگاه آموزشی با موضوع کلام جدید، تاریخ کلام، حوزه‌ها و مکاتب کلامی، زبان تخصصی کلامی و فلسفه دین، فقه عقاید و جهان‌شناسی کلامی برگزار شده است.

وی گفت: در این دوره 20 نشست علمی و نقد کتاب و کرسی ترویجی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار عنوان کرد: مشارکت در  همایش نکوداشت آیت الله مصباح یزدی یکی از برنامه‌های این انجمن بوده است و در گروه کلام و فلسفه دین 9 مقاله را عهده‌دار شدیم و امیدواریم مجموعه‌ای فراهم شود که دیدگاه‌های کلامی آیت‌الله مصباح را معرفی کند.

رئیس پنجمین دوره انجمن کلام حوزه بیان کرد: بعد کلامی آیت‌الله مصباح یزدی کمتر شناخته شده است و امیدواریم با این کتاب به این هدف برسیم. برگزاری یازدهمین مجمع عمومی انجام کلام اسلامی حوزه با سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی از دیگر فعالیت‌های انجمن بود.

وی گفت: در بخش نرم‌افزار فعالیت‌های خوبی انجام شده است و سایت انجمن و مجله به عنوان دو سایت انجمن کاملاً به روز است و قراردادهایی با مراکز مختلف برای تولید مقاله انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار گفت: در این دوره دیدارهایی با آیت الله العظمی صافی، آیت الله العظمی مظاهری، آیت الله اعرافی و حجت الاسلام و المسلمین شهرستان برگزار کردیم.

وی افزود: در دوره گذشته 12 جلسه هیئت‌مدیره برگزار شد و برای کاهش هزینه‌ها سعی شد جلسات به‌صورت مجازی برگزار شود.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha