چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تلبس طلاب به لباس روحانیت توسط آیت الله العظمی بشیر نجفی

حوزه/ به مناسبت اعیاد شعبانیه و ایام مبارک اهل بیت (علیهم السلام) تعدادی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف به دست آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف به لباس روحانیت ملبس شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به مناسبت اعیاد شعبانیه و ایام مبارک اهل بیت(علیهم السلام) تعدادی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف به دست آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف به لباس روحانیت ملبس شدند.

حضرت آیت الله نجفی در این مراسم با اشاره به اهمیت حوزه علمیه نجف اشرف توصیه هایی را بیان کرده و تاکید کردند: طلاب باید در تزکیه نفس تلاش کنند تا مراتب تقوا پشت سر گذاشته و رضایت الهی دست یابد که در این صورت تحصیل و طلب علم او برای خود و جامعه سودمند و مفید می باشد.

دیدار کریم منصوری قاری ایرانی با آیت الله بشیر نجفی

همچنین کریم منصوری قاری ایرانی به همراه تعدادی از قاریان قرآن کریم با حضرت آیت الله بشیر نجفی دیدار کردند.

آیت الله نجفی تلاش هایی را که در جهت نشر معارف قرآن کریم در جامعه انجام می شود، ارج نهادند و تاکید کردند: قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام)، دو راه برای تداوم زندگی خوب در جامعه است و موجب حفظ آرامش روانی و اجتماعی هستند.

سکوت در مقابل حضور ترکیه در خاک عراق عجیب است

هیئتی از سازمان صلح اجتماعی اقلیم کردستان  نیز باحضرت  آیت الله نجفی دیدار کرد.

حضرت آیت الله نجفی با تاکید بر اینکه عراق با وحدت و همبستگی خود می تواند از کشور خود دفاع کند، خواستار گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و احترام به همدیگر و عدم تجاوز به حقوق یکدیگر شدند.

ایشان ادامه دادند: مؤسسات آموزشی باید یک نسل آگاه و با فرهنگ تربیت کند که به همدیگر احترام می گذارند و تجاوز به آن ها، خشونت و انتحار را نمی پذیرد و اهل مدارا و تسامح است.

حضرت آیت الله بشیر اشاره کردند:حضور ترکیه در خاک عراق، نقض حاکمیت این کشور است و همگی باید در برابر این اقدام هم صدا باشند.

توبه در حرم مطهر ائمه اهل بیت(ع)، فرصت ارزشمندی برای زائرین است

آیت الله بشیر نجفی در دیدار جمعی از زائرین عتبات مقدس عراق، توصیه هایی در خصوص تهذیب اخلاق جوانان و ارتقای اخلاق در جامعه بیان کردند.

ایشان تاکید کردند: توبه کردن در حرم مطهر ائمه اهل بیت(علیهم السلام) فرصت ارزشمندی برای زائرین است تا به قبولی توبه و تغییر مسیر زندگی منجر شود.

آیت الله نجفی ادامه دادند: زائرین با توبه در این اماکن مقدس، به خداوند متعال نزدیک تر می شوند و اشتباهات رفتاری خود را اصلاح کرده و به دنبال آن یک جامعه سالم همانند حضرت رسول اکرم (ص) می سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha