پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام معلمی

حوزه/ در مجمع عالی حکمت اسلامی ۲۰۰ فیلسوف حوزوی عضو هستند؛ ولی این مقدار کافی نیست و باید استعدادهای برتر در حوزه علوم فلسفی شناسایی و پرورش یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین معلمی پیش از ظهر امروز در اختتامیه همایش ملی حکیم طهران( مرحوم ملا علی مدرس زنوزی)که در سالن اجتماعات مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد گفت: هدف از راه اندازی مجمع عالی حکمت اسلامی تعمیق بخشی، ترویج تضارب آراء و توسعه علوم فلسفی، جهت دهی علوم عقلی، پرورش و تربیت نیروهای مناسب است.

دبیر همایش ملی حکیم طهران افزود: اکنون این در این مجمع 200 نفر عضو هستند؛ ولی این مقدار کافی نیست و باید استعدادهای برتر در حوزه علوم فلسفی شناسایی و پرورش یابند.

وی عنوان کرد: مهمترین وظائف این مجمع برای رسیدن به اهداف تعیین شده ،هماهنگی با مراکز علمی دیگر در موضوعات مختلف فلسفی، ارائه خدمات آموزشی برای بخشهای لازم، ایجاد فضای بازنقد عالمانه و محققانه در موضوعات مختلف فلسفی، کلامی وعرفانی، ایجاد فضای باز تضارب علمی، نشر کتب و نشریات علمی، تدوین متون آموزشی وکتب درسی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، ارائه روان و عالمانه منظومه های فکری فیلسوفان همراه با تجزیه و تحلیل وشناخت فلاسفه غرب به صورت درست، صحیح و عالمانه ودوری از هر گونه تکرار مباحث علمی، مقایسه و تطبیق فلاسفه اسلامی با غرب و ارائه امتدادهای فلسفه اسلامی در موضوعات مختلف فلسفه حقوق، سیاست و مضاف و ارائه مباحث علمی همراه با تعامل در سطح ملی و بین المللی با توجه بر گفتمان سازی و تکیه بر مبانی دینی و وحیانی را از دیگر وظائف مجمع عالی حکمت اسلامی برشمرد.

 

۴۰/۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha