جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسینی

حوزه/ مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تعصب به مسائلی مانند قومیت و جناح سیاسی از مواردی نهی شده در دین است، اما تعصب به مسائل اعتقادی از موارد مهم و ضروری یک جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومین(ع) شهرستان آوج، گفت: تعصب به مسائلی مانند قومیت و جناح سیاسی از مواردی نهی شده در دین است، اما تعصب به مسائل اعتقادی از موارد مهم و ضروری یک جامعه اسلامی است.

 وی اظهار کرد: غیرت یکی از همین واژه‌ ها است که در روایات آن را نشانه ایمان شخص می‌دانند و تعصب و غیرت نسبت به ولی از موارد سفارش شده در دین اسلام است.

 مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در هنگام فساد، افراد صاحب نام در هر کدام از احزاب سیاسی باید موضع آنها مشخص باشد و از جبهه گیری‌های سیاسی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: بعضي از افراد به اشخاص سیاسی تعصب دارند و در صورت انحراف آن شخص نمی‌توانند تعصب خود را کنار گذارند، انسان‌های متعصب به مسائل غیر دینی و اخلاقی گاهی کافر از دنیا می‌روند؛ زیرا نمی‌توانند بد را از خوب تشخیص دهند.

حجت الاسلام حسینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید شهرستان آبیک، بیان داشت: مرحوم حجت الاسلام موسوی در زمانی که در منصب امامت جمعه در این شهر ولایی را به عهده داشتند، همیشه در تریبون نماز جمعه مسائل و مشکلات مردم این شهر را بیان می کردند و همیشه دغدغه مند و پیگیر رفع مشکلات مردم بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha