پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیپور تبلیغات اسلامی قاین

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان اینکه در شهرستان قاین ۲۰ مرکز قرآنی مشغول به فعالیت است، گفت: در سال گذشته ۱۱۰ گفتمان دینی با حضور اساتید مجرب از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و با همت روحانیت مستقر در طرح هجرت در مدارس و حوزه های علمیه قاین برگزار شد.

حجت الاسلام علیپور در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند اظهار داشت: هدف از برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و حوزه های علمیه، بالا بردن سطح اطلاعات دینی و مذهبی در بین دانش آموزان و طلاب جوان می باشد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ گفتمان دینی با حضور اساتید مجرب از حوزه های علمیه قم و مشهد مقدس و همچنین به همت روحانیون مستقر و طرح هجرت در سال ۹۶ در سطح مدارس شهر و روستا و حوزه های علمیه شهرستان قاین برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین گفت: گفتمان های دینی در سطح مدارس دخترانه و پسرانه و حوزه های علمیه خواهران و برادران با حضور اساتید مجرب از حوزه های علمیه قم، مشهد مقدس و همچنین به همت روحانیون مستقر و طرح هجرت در سطح روستاها برگزار شده است.

حجت الاسلام علیپور افزود: در شهرستان قاین ۲۰ مرکز قرآنی شامل ۷ موسسه قرآنی، ۲ خانه قرآن شهری و ۱۱ خانه قرآن روستایی مشغول فعالیت است که در عرصه قرآنی و فرهنگی در طول سال اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی روخوانی و روانخوانی سطح ۱ و ۲، حفظ جزء و کل قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، صوت و لحن، تربیت مربی قرآن، قرائت قرآن، آموزش مفاهیم قرآن کریم و... می کنند و در پایان این کلاسهای آموزشی به نفرات برتر گواهینامه های قرآنی اعطاء می‌ شود.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین برگزاری برنامه های مناسبتی اعم از ملی-مذهبی را از دیگر فعالیتهای مراکز قرآنی برشمرد و بیان داشت: مراکز قرآنی در طول سال با پرپایی و شرکت در مناسبتهای ملی – مذهبی سهم مهمی در برگزاری مناسبت ها دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha