پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تولید ملی / حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ حجت الاسلام سلیمانیان، استفاده از کالاهای خارجی را سیل ویرانگر تولید ملی دانست و گفت: حمایت از تولید داخلی مربوط به دین خاص و مذهب خاصی نبوده، بلکه همه عقلا در طول تاریخ بر این باور بوده اند که در راستای غنای اقتصادی، همواره باید از کالاهای داخلی استفاده کرد.

حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان استاد حوزه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت شعار سال ابراز داشت: شعار امسال امری عقلایی است که محدود به الان نیست. در قرن ها و سالیان گذشته صاحبان فکر و اندیشه در جهت بهبود و تقویت اقتصاد کشورهای خود، همواره همگان را دعوت به استفاده از کالاهای داخلی می کردند.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: حمایت از تولید داخلی مربوط به دین خاص و مذهب خاصی نبوده، بلکه همه عقلا  در طول تاریخ بر این باور بوده اند که در راستای غنای اقتصادی، همواره باید از کاهای داخلی استفاده کرد.

حجت الاسلام سلیمانیان با اشاره به سیره و روایت پیامبر اسلام(ص) مبنی بر ترجیح استفاده از کالاهای مسلمانان، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) در جهت غنای اقتصادی اسلام، همه را دعوت به خرید از کالاهای تولید مسلمانان می کرد.

وی تبیین کرد: در عصر حاظر علمای ما همچون آیت الله العظمی مرعشی نجفی هرچند که در دوره طاغوت بودند، اما همواره مردم را به استفاده از کالاهای ایرانی ترغیب می کردند تا ایران اسلامی در عرصه اقتصادی هم قدرتمند شود.

استاد حوزه همدان گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود در آغاز سال نسبت به فرهنگ استفاده از کالاهای خارجی، تعبیر به سیل داشته اند و بیانگر این است که استفاده از کالاهای خارجی، همانند سیل زیر ساخت های صنعتی و اقتصادی کشور را با خود از بین می برد.

وی در پایان افزود: وظیفه مسؤولان و مردم استفاده از کاهای ایرانی است تا بتوان این فرهنگ صحیح را برای آیندگان به ارث گذاشت و فرزندان ما هم با استفاده از کالای ایرانی، آینده اقتصادی خوبی داشته باشند.

 


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha