جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه در میهمانی شهدا باید اتمام حجت را با خودمان مرور کنیم که چطور آنان در سنگر و زیر آتش دشمن با کمترین امکانات احساس آرامش می کردند، گفت: شهدا به خاطر اتصال به خدا در زیر تانک، توپ و گلوله‌ های دشمن باز هم احساس آرامش می کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، چهارشنبه شب در یادواره شهدای دانشجو و طلبه فردوس، گفت: ارتباط با نماز، مسجد، قرآن، اهل بیت و بنده خدا بودن پنج راهکار اتصال به خدا و ایجاد آرامش، نشاط و امید است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: امروز هر چقدر سختی ها بر مردم ایران بیشتر شود و دشمنان برای ما مشکلات زیادی ایجاد کنند، امت اسلامی برای ظهور ولی عصر(عج) آماده می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه، رمز ایجاد آرامش، نشاط و امید را اتصال به خداوند دانست و افزود: خداوند همراهی می‌کند و خطاپوش است و به انسان عزت و آبرو می‌بخشد، آدم های محزون و ترسو، نشاط ندارند چرا که آنها به خدا اتصال ندارند و کسی که خدا را ندارد جاده تاریک می‌شود و می‌ترسد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: شهدا به خاطر اتصال به خدا در زیر تانک، توپ و گلوله‌ های دشمن باز هم احساس آرامش می کردند، چرا که به اصل، متصل بودند و در میهمانی شهدا باید اتمام حجت شهدا را با خودمان مرور کنیم که چطور آنان در سنگر و زیر توپ و تانک دشمن با کمترین امکانات احساس آرامش می کردند و امروز ما در خانه هایمان با بیشترین امکانات احساس آرامش نمی کنیم.

وی با بیان اینکه ناامیدی باعث از بین رفتن نشاط در زندگی می‌شود و چون ناامیدی زیاد شده آمار طلاق، خودکشی و افسردگی افزایش یافته است، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص)، امام راحل، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) حتی یک بار هم در طول زندگی ابراز ناامیدی نکردند چرا که آنها نیز به اصل که خداوند باشد وصل بودند.

این کارشناس مذهبی افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق، خودکشی و افسردگی نتیجه ناامیدی از رحمت خدای متعال است.

گفتنی است، یادواره 18 شهید شهرستان فردوس که شامل 11 شهید طلبه و7 شهید دانشجوی فردوس و گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهید مدافع حرم مرتضی بصیری پور با حضور خانواده شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha