چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: گاهی اوقات برخی جشن ها به دلیل سوء استفاده برخی و استفاده از موسیقی های نامتعارف که در شان این ایام نیست از مسیر دینی و مذهبی خارج شده و شکل دیگری پیدا می کند که می تواند آسیب رسان باشد.

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت:  برگزاری هرچه بهتر و با شکوه‌تر اعیاد شعبانیه نشانه عشق و محبت شیعیان به امامان معصوم(ع) است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: همان طور که حضور هر عزادار در مراسم عزاداری امامان معصوم، تیری بر چشمان دشمنان به حساب می‌آیند هر لامپ روشن یک جشن نیز تیری بر چشمان دشمنان است.

وی اظهار کرد: شیعیان باید در شادمانی امامان شادمان و در عزاداری آنان عزادار باشند که خوشبختانه در استان  قزوین به این مهم توجه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ما باید فلسفه اهداف ائمه معصومین  (ع) آشنا شویم و آن را بدانیم و بیاموزیم و با شناختی قلبی و با شناختی ظاهری و قلبی آکنده از ایمان ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی ادامه داد: به دلیل عشق و علاقه مردم به ائمه معصومین(ع) معمولا در نیمه شعبان شاهد برگزاری جشن های مختلفی از سوی کسبه، بازاریان، گروه های مختلف در مساجد، منازل، مغازه ها، ادارات و شهرها و روستاها هستیم که اگر بتوانیم آنها را ساماندهی کنیم به نتایج بهتری می رسیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:  گاهی اوقات برخی جشن ها به دلیل سوء استفاده برخی و استفاده از موسیقی های نامتعارف که در شان این ایام نیست از مسیر دینی و مذهبی خارج شده و شکل دیگری پیدا می کند که می تواند آسیب رسان باشد.

وی اظهار کرد: جشن های اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضرورت فرهنگ مهدویت است و باید از ظرفیت های معنوی و فرهنگی این ایام برای تبیین آن بهره گرفت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha