جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، با اشاره به نزدیک شدن اعیاد شعبانیه و ولادت امام عصر (عج) تاکید کرد: برگزاری جشن های نیمه شعبان به ویژه جشن مولود حضرت ولی عصر (عج) باید معرفتی برگزار شود و برگزاری دعای آل یاسین و دعای ندبه می تواند در کیفیت این جشن ها موثرواقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در کارگاه آموزشی جمعیت بانوان فرهیخته شهرهای استان در بابل ضمن عرض تبریک بمناسبت اعیاد شعبانیه و با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات کاربردی این جمعیت در طول سال و تمرکز بر دغدغه ها و منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و خانواده، اظهار داشت: کاربردی تر شدن جلسات در طول سال می تواند نتایج مثبتی را بهمراه داشته باشد و این جلسات باید هدفمندتر و منسجم تر برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب اولویت ها در هدف گذاری برنامه ها در جلسات هیأت رئیسه جمعیت بانوان فرهیخته مازندران، افزود: شعار سال مقام معظم رهبری از اصلی ترین اولویت های برنامه سال قرار گیرد زیرا این جمعیت در فرهنگ سازی و نهادینه کردن این شعار در سطح عموم جامعه نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام روحانی همچنین به منویات مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ خانواده موضوعی است که مدتهاست از آن غافل شده ایم و متأسفانه همه تمرکز دشمنان در این بخش معطوف شده است و امروز این کانون پر مهر و محبت و صمیمیت دچار آُسیب های جدی شده است و باید با برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی و سبک زندگی از افزایش این آسیب ها جلوگیری کرد.

استاد حوزه علیمه مازندران به نقش زن در جامعه اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد: خانواده یک نهاد مقدس اجتماعی است و نقش زن در این نهاد دارای اهمیت بالایی است و می تواند آن را به عنوان یک رکن اصلی در این نهاد مقدس دانست که بخش زیادی از مسؤولیت ها بر عهده آن است.

حجت الاسلام روحانینیا به موضوع آسیب های اجتماعی و افزایش چشمگیر آن در سال های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از مشکلات در وجود آسیب های اجتماعی در کشور بدلیل عدم آموزش در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی است که باید در حوزه آموزش هم تصمیمات جدی گرفته شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن اعیاد شعبانیه و ولادت امام عصر(عج) تاکید کرد: برگزاری جشن های نیمه شعبان به ویژه جشن مولود حضرت ولی عصر(عج) باید معرفتی برگزار شود و برگزاری دعای آل یاسین و دعای ندبه می تواند در کیفیت این جشن ها موثرواقع شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به تلاش دشمن در جهت ناکارآمد جلوه دادن نظام های دینی به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: باید خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را در جامعه تبیین کنیم و این همه خدمات و دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی شناسنامه انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha