جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از مهدویت به عنوان رمز حیات و هویت شیعه یاد کرد و با بیان این که امروز آرمان های مهدوی راه سعادت و تعالی جامعه اسلامی است، گفت: جامعه بشری امروز برای رسیدن به رستگاری راهی جز حرکت در مسیر معارف مهدوی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن های نیمه شعبان، بر ضرورت هر چه باشکوه تر برگزار شدن برنامه های این ایام تأکید کرد.

وی با بیان این که جامعه امروز باید شناخت خود نسبت به مهدویت و انتظار را بیشتر تقویت کنند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظیفه منتظران حقیقی فراهم کردن زمینه ظهور حضرت است که این مسأله با شناخت صحیح روی خواهد داد.

استاد حوزه علمیه مازندران، اشاعه و ترويج فرهنگ مهدويت را ضروري دانست و هدف دشمنان اسلام در شبهه افكني و ايجاد انحراف در موضوع مهدويت را سست كردن ايمان مردم نسبت به مهدويت دانست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان در سال‌هاي اخير با ترفندهاي مختلفي به دنبال ايجاد شبهه در بحث مهدويت به عنوان يكي از اصول اعتقادي مسلمان هستند، ادامه داد: تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي سبب جهاني شدن تفكر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي نبايد تنها درحد مفاهيم انتزاعي باقي بماند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به شبهات ايجاد شده در عرصه مهدويت از طرف دشمنان اسلام، افزود: مبلغان ديني بايد با پاسخگويي به شبهات مطرح شده از طرف دشمنان، زمينه جهاني شدن فرهنگ مهدويت را فراهم كنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید نسبت به حضرت معرفت حقیقی پیدا کنند، ادامه داد: اگر این معرفت حقیقی و عمیق به وجود آید دشمنان و مدعیان دروغین نمی توانند به نقشه های شوم خود دست یابند.

حجت الاسلام شکریان از فرهنگ مهدویت به عنوان راهگشای بسیاری از بحران های جهانی یاد کرد و با بیان این که امروز دوری از این فرهنگ اصیل موجب بروز بسیاری از مشکلات و بحران ها در جهان می شود، تصریح کرد: فرهنگ مهدویت عامل تعالی و تکامل انسان و جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که آموزه های مهدوی جامعه اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب بیمه می کند، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ انتظار بهترین سد در برابر افکار منحرف دشمنان اسلام ناب است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، پایبندی به معارف مهدوی را نیازمند شناخت و فهم عمیق مفهوم انتظار در جامعه دانست و تصریح کرد: تا جامعه به یک شناخت مناسب و عمیق از مفهوم انتظار نرسد نمی تواند در برابر هجمه های گسترده مدعیان دروغین و شبهات مهدوی ایستادگی کنند.

وی از مهدویت به عنوان رمز حیات و هویت شیعه یاد کرد و با بیان این که امروز آرمان های مهدوی راه سعادت و تعالی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: جامعه بشری امروز برای رسیدن به رستگاری راهی جز حرکت در مسیر معارف مهدوی ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha