جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در دومین روز از همایش گرامیداشت علامه قاضی نورالله شوشتری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، از همه مردم به‌ویژه خیرین فرهنگی برای توسعه مرقد علامه قاضی نورالله شوشتری، دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در دومین روز از همایش بزرگداشت علامه قاضی نورالله شوشتری، با بیان اینکه استان‌های تهران، قم، اصفهان، مازندران خواستار برگزاری این همایش بودند، اظهارداشت: بحمدلله با توجه به پیشینه فرهنگی استان خوزستان، این فرصت نصیب خوزستان و مردم شوشتر که نخستین همایش گرامیداشت شهید ثالث را کلان‌شهر اهواز و شهرستان شوشتر برگزار کنیم.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه شهرستان آمل زادگاه اجداد قاضی نورالله شوشتری است، گفت: میر نجم الدین جد بزرگ قاضی نورالله شوشتری از آمل به شوشتر مهاجرت کرد و افرادی که شیعه نبودند را به تشیع گرایش دادند، اما این سخن به معنای آن نیست که در خوزستان تشیع وجود نداشته است.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به اینکه تشیع در خوزستان سابقه‌ای دیرینه دارد، تصریح کرد: حضور سادات مرعشی در شوشتر و دعوت مردم به تشیع خود باطل کننده سخن مدعیانی است که معتقدند تشیع با صفویان در ایران تأسیس شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: همایش تجلیل از مقام علمی قاضی نورالله شوشتری در استان‌های مذکور و عتبات عالیات برگزار می‌شود ضمن اینکه بزرگ‌ترین همایش سال آینده در قم برگزار خواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ضرورت ترجمه و ترویج کتاب‌های قاضی نورالله شوشتری گفت: شیعیان هندوستان در اقلیت هستند و چشم انتظار از خوزستان را دارند که در این باره باید کمک‌هایی صورت گیرد و از خیران دعوت شود.

وی در پایان گفت: مرقد قاضی نورالله شوشتری تجدید بنا شده است با این حال تأسیس حوزه علمیه و دانشگاه شیعی در برنامه‌های ما قرار دارد که إن‌شاءالله طی برنامه‌ریزی‌هایی، زمینه‌های راه‌اندازی آنان را انجام خواهیم داد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha