پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه ضمن اشاره به اظهارات ترامپ در خصوص خاورمیانه، سکوت جهان اسلام در قبال آن را محکوم و تاکید کردند: تنها آیت الله خامنه ای آن را محکوم کرد و آن را اهانتی علیه همگی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه ضمن اشاره به اظهارات ترامپ در خصوص خاورمیانه، سکوت جهان اسلام در قبال آن را محکوم و تاکید کردند: تنها آیت الله خامنه ای آن را محکوم کرد و آن را اهانتی علیه همگی دانست.

سید فضل الله: وقت آن رسیده که جهان برای توقف جنگ یمن بیدار شود و فریاد بزند

حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت که در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام ایراد شد، به سوء استفاده مالی رئیس جمهور آمریکا از کشور های عربی به ویژه حاشیه خلیج فارس اشاره کرد که گفته بود: "کشور های ثروتمند خاورمیانه باید هزینه حمایت آمریکا از آنان را بپردازند.

وی افزود: کشور های عربی باید در برابر این سیاست آمریکا بایستند و به ایجاد همبستگی عربی و اسلامی روی بیاورند تا به این مصیبت ها و جنگ های داخلی عربی و اسلامی  پایان دهند.

سید فضل الله در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: تجاوز عربستان به یمن ادامه دارد و همچنان قربانی بیشتری می گیرد و پیامدهای بهداشتی و انسانی خطرناکی به جا گذاشته است.

وی ادامه داد: جهان به آنچه در این کشور می گذرد توجهی ندارد و غیر از محکومیت کشتار ها کار دیگری نمی کند.

سید فضل الله تاکید کرد: وقت آن رسیده است که جهان از خواب بیدار شود و برای متوقف شدن جنگ یمن فریاد بزند.

امام جمعه بیروت در بخش دیگر گفت: از همگی می خواهیم که دشمن اسرائیلی را فراموش نکنند؛ چراکه این رژیم به ایجاد آشوب در منطقه می پردازد و به ترور شخصیت ها و نخبه ها ادامه می دهد، همچنان که چند روز پیش "فادی البطش" را در مالزی ترور و شادی خود را از این کار مخفی نکرد.

شیخ خطیب: انتخابات پارلمان فرصتی برای حمایت از راه امام موسی صدر است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: انتخابات پارلمان لبنان فرصتی برای حمایت از خط و راه امام موسی صدر است که وطن را حفظ و آن را از اشغال آزاد کرد؛ لذا انتظار می رود که مردم در آن حضور فعال داشته باشند.

وی تصمیم همایش بروکسل را مبنی بر اسکان آوارگان سوریه در اماکنی که اقامت دارند، محکوم کرد و از دولت لبنان خواست به مسئولیت خود در بازگشت آوارگان سوریه ای به کشور خود و همانگی با دولت سوریه در این خصوص عمل کند.

شیخ خطیب دروغ پراکنی رسانه ها که مدعی شدند بمباران سوریه به خاطر استفاده از سلاح های شیمیایی بود را محکوم کرد و گفت: گفت این دروغ گویی ها برای واکنش به پیروزی های سوریه در مقابله با تروریسم است.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان تصریح کرد: تهدیدات آمریکایی اسرائیلی برای حمله به ایران، تلاش جدیدی است برای بالا بردن روحیه آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آن ها است، امّا این تهدید ها ایران را از موضع گیری های ثابت خود در حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت در برابر پروژه های استعماری در منطقه باز نخواهد داشت و آن را تسلیم نخواهد کرد.

شیخ دعموش: تلاش هایی که از طریق انتخابات برای تضعیف مقاومت انجام می گیرد، محکوم به شکست است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: مقاومت امروز اب تلاش جدیدی که هدفش تعرض به مقاومت و نابودی آن است، مواجه است و کنگره آمریکا تلاش می کند که تصمیم به خلع سلاح آن بگیرد.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانان آن یک روز هم از فکر کردن به چگونگی مقابله با مقاومت و تضعیف آن دست برنداشته است و هر روز شاهد پروژه های جدید علیه مقاومت هستیم.

شیخ دعموش ادامه داد: یک بار به شورای امنیت و اتحادیه عرب پناه می برند و بار دیگر تحریم های مالی وضع می کنند و به اتحادیه اروپا و غیر آن فشار می‌آورند که حزب الله را در لیست تروریسم قرار دهد یا به کشور های حاشیه خلیج فارس هشدار می دهد که علیه مقاومت همایش برگزار کنند و یا اینکه حزب الله را متهم به قاچاق مواد مخدر و پولشویی می کند.

عضو ارشد حزب الله تاکید کرد: آمریکا و هم پیمانان آن، این بار از طریق انتخابات پارلمان می خواهند مقاومت را تضعیف کنند و در این راه از تمامی امکانات استفاده کردند؛ چراکه پیش تر در تمامی تلاش ها و پروژه های خود با شکست مواجه شدند.

شیخ دعموش در پایان گفت: تمام کسانی که از طریق انتخابات می خواهند مقاومت را تضعیف کنند، با شکست و ناکامی مواجه خواهند شد و خواهند فهمید که تحریک و فتنه انگیزی مذهبی دیگر سودی ندارد.

شیخ حمود: سکوت جهان اسلام در قبال اظهارات ترامپ محکوم است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت و از روحانیون اهل سنت در خطبه نماز جمعه به اظهارات ترامپ که گفته بود: "اگر حمایتمان را از برخی کشور های خاورمیانه برداریم، در عرض یک هفته سقوط خواهند کرد" اشاره کرد و گفت: جهان اسلام در قبال این اهانت سکوت کرد و تنها آیت الله خامنه ای آن را محکوم کرد و گفت: "این اهانتی به همگی ماست".

وی اشاره کرد: کسی که مسئله فلسطین را در اولویت قرار نمی دهد و به مقاومت، جهاد و مقابله با رژیم صهیونیستی دعوت نمی کند، عالم نیست و آن که به مذهب گرایی و طائفه گری دعوت می کند و اختلافات مذهبی را بر اولویت های امت مقدم می دارد، عالم نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha