جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولادت حضرت علی اکبر

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: جلوه ولایت امام حسن(ع) در حضرت علی اکبر(ع) نمایان است، حضرت علی اکبر(ع) از ابتدای کودکی بیشتر زمان و وقت خود را در کنار عموی خود امام حسن مجتبی(ع) می گذراند و از تعالیم ارزشمند آن حضرت بهره می جست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام محمد محبی در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: حلم حضرت در میان همه انسان‌های عالم نشانه ای برتری ایشان است، زیرا ایشان از سن 18 سالگی آغازگر ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام بودند.

وی افزود: امام حسن(ع) همواره به مستمندان و مظلومان یاری می رساند و پذیرای همه مردم بود اما تنها کسی که بعد از شهادت ایشان این راه را ادامه داد، حضرت علی اکبر (ع) بود.

 عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: جلوه ولایت امام حسن(ع) در حضرت علی اکبر(ع) نمایان است ،چرا که حضرت علی اکبر(ع) از ابتدای کودکی بیشتر زمان و وقت خود را در کنار عموی خود امام حسن مجتبی(ع) می گذراند و از تعالیم ارزشمند آن حضرت بهره می جست.

حجت الاسلام محبی بیان داشت: بردباری و خویشتن داری حضرت علی اکبر(ع) را که امروزه جامعه ما به شدت به آن نیاز دارد، می توان در شخصیت این بزرگ مرد جست و جو کرد.

 مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین بیان داشت: حضرت علی اکبر(ع) در مکتب جدش امام علی بن ابی طالب (ع) و در دامن مهرانگیز پدرش امام حسین(ع) در مدینه و کوفه با آموزش های قرآنی، معارف اسلامی، اطلاعات سیاسی و اجتماعی رشد، تربیت و کمال یافت.

وی با گلایه از رسانه ها در تبیین شخصیت ائمه معصومین (ع) به خصوص حضرت علی اکبر (ع) بیان داشت:خوشبختانه رسانه ملی در این سالها فیلم ها وسریالهایی در خصوص ابعاددرخشان زندگی ائمه معصومین تهیه نموده که جای قدردانی است ولی کافی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha