پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست طلاب و فضلای شهرستان دامغان

حوزه/امام جمعه دامغان گفت: علما همواره در عصر غیبت محل رجوع مردم بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت‌الاسلام سید محمد حسینیان، امروز در نخستین نشست مجمع علمای شهرستان دامغان که به میزبانی حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان، با بیان اینکه علم نعمتی است که خداوند به هرکسی عطا نمی‌کند، اظهار داشت: علمی ارزشمند است که انسان را به مقام قرب الی الله رهنمون کند.

عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: علم و دین هیچ‌گاه دو مفهوم متفاوت و جدا از هم نبوده و نیستند، بلکه همچون دو بال هستند که می‌توانند در کنار هم انسان را به سعادت دنیا و آخرت برسانند، آن‌چنان‌که از بندگان خدا آنان عالم‌تر و داناترند که خداترس و با ایمان هستند.

وی با بیان اینکه علما همواره  در عصر غیبت محل رجوع مردم بوده‌اند و از این‌رو خدمت و بزرگداشت علما، گرامیداشت جایگاه دین و مکتب است، افزود: امام صادق (ع) نگاه به چهره عالمی که یاد خداوند و آخرت را در دل‌وجان آدمی زنده کند را عبادت برشمرده‌اند که این مهم گواهی بر اهمیت جایگاه علم و تبلیغ احکام و ارزش‌های اسلام است.

حجت‌الاسلام حسینیان با اشاره به اینکه اصلاح جامعه در عصر غیبت امام عصر (عج) بر عهده علمای اسلام است، خطاب به روحانیان گفت: قدر خود و راه پرفضیلتی که در آن قدم گذاشته‌اید را بدانید و از فرصت تبلیغ دین خدا و احکام و ارزش‌های اسلامی لحظه‌ای غافل نشوید.

وی با اشاره به نقش احکام و واجبات دینی در حل مشکلات جامعه، از علما و روحانیان خواست در سخنان خود موضوع مهم پرداخت زکات را یادآوری کنند و خاطرنشان کرد: در 30 نقطه از قرآن کریم این واجب الهی یعنی پرداخت زکات مورد تأکید قرارگرفته و در روایات عدم پرداخت آن از دلایل عدم بارش باران برشمرده شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha