جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارتقاء سواد رسانه ای طلاب

حوزه/ سومین کارگاه «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» خبرگزاری رسمی حوزه با همکاری و مشارکت مدیریت حوزه علمیه تهران،، در محل حوزه علمیه آیت الله علم الهدی(ره) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، نشست «جریان شناسی رسانه ای» از سلسله نشست های «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» خبرگزاری رسمی حوزه، با مشارکت و همکاری مدیریت حوزه علمیه تهران و به همت مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی، در این مدرسه برگزار شد.

حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه، در این نشست که امروز هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد، با تحلیل «جریان شناسی رسانه ای»، به تشریح پیشینه رسانه‌ای طیف فکری جریان روشنفکری، گروه های سیاسی و سنتی پرداخت و بر ارتقاء سواد رسانه‌ ای طلاب تاکید کرد.

سردبیر خبرگزاری حوزه با تاکید بر ضرورت آشنایی طلاب با جریان های رسانه ای کشوری و بین المللی، تصریح کرد: طلاب جوان در آینده به عنوان مبلغان دین ایفای نقش خواهند کرد، لذا باید شناخت لازم را از جریان های رسانه ای و مسائل روز داشته باشند.

ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی

 علی علیزاده، دبیر استان ها خبرگزاری رسمی حوزه نیز در این نشست ضمن تشریح تاریخچه تاسیس خبرگزاری حوزه، به نقش رسانه حوزه در اطلاع رسانی فراگیر فعالیت های تبلیغی، فرهنگی و علمی طلاب، فضلا، علما و فرهیختگان حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: رسانه رسمی حوزه‌ علاوه بر پوشش رویدادهای حوزوی در اقصی نقاط کشور و عرصه بین الملل، نقش محوری در اطلاع رسانی کارکردها و خروجی های فاخر حوزه های علمیه تشیع و نهاد روحانیت در عرصه های مختلف دارد.

وی بر ضرورت آشنایی طلاب با فضای رسانه ای تاکید کرد و افزود: طلاب و روحانیون برای اثرگذاری بیشتر در جامعه و پاسخ به نیازهای روز مخاطبان، می بایست علاوه بر آشنایی با فضای رسانه ای و قدرت تحلیل مسائل روز، به تولید محتوا در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی نیز بپردازند. 313/42

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha