جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: قرآن کریم درمان تمام نگرانی‌ها و اضطراب‌ها را یاد خدا و ذکر خدا معرفی می‌کند و نماز یکی از مصادیق کامل ذکر خداوند است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام عباس نظری امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه نیمه وقت اکمال الدین گفت: درصد زیادی از افراد افسرده از مشکلات خواب رنج می‌برند که با برخاستن از خواب برای بجا آوردن فریضه نماز صبح که در قرآن تاکید بسیار زیادی بر آن شده می‌توان از بروز افسردگی پیشگیری کرد، چرا که نماز همواره حضور و یاد خداوند را در دل‌ها زنده می‌کند.

 وی افزود: انسان‌ها در قنوت نیز با بیان مشکلات روزمره خود که باعث نگرانی آنها است، به خدا پناه می‌برنند و به یاد آوردن مشکلات در اوج آرامش روانی ناشی از نماز باعث می‌شود که این نگرانی‌ها اثر مضطرب کننده خود را از دست دهند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: قران کریم درمان تمام نگرانی‌ها و اضطراب‌ها را یاد خدا و ذکر خدا معرفی می‌کند و نماز یکی از مصادیق کامل ذکر خداوند است.

وی افزود: قراری ارتباط معنوی با منبع لایزال هستی باعث کاهش این تنش ها می‌شود اگر اقامه نماز با حضور قلب کامل باشد، تاثیر زیادی در بهبود آلام و آرامش روحی - روانی انسان‌ها دارد.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: نماز باعث تبیین راه زندگی، تثبیت عزت نفس، پاکسازی وجدان اخلاقی، امید و نشاط، بر طرف کننده تکبر، رفع اضطراب و نگرانی و افسردگی فرد می‌شود.

معاون فرهنگی  اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر در قرآن می خوانیم: الا بِذِکرِاللّه تَطمَئِن القُلوب، آگاه باشید که با یاد خدا دلها آرام می‌شود، یک واقعیت غیر قابل انکار است به طوری‌که اگر شناخت خدا و ایمان به او درقلب همه ایجاد شود همه مشکلات حل خواهد شد.

 وی ادامه داد: گاهی دلهره و نگرانی از سوء سابقه و لغزش‌های قبلی حادث می‌شود که یاد خدای غفار و رحیم این دلهره را به آرامش تبدیل می کند، زیرا او گناهان را می‌بخشد و توبه را می پذیرد.

 وی اظهار کرد: فراموشی خداوند متعال نیز سبب تزلزل و احساس تنهایی در رفع مشکلات و بالطبع اضطراب می‌شود این در حالی است که یاد خدا و توکل به او، اضطراب را به آرامش مبدل می‌سازد، به شرطی که انسان با قرائت آنها ایمان بیاورد و عمل نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha