جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: ، قرآن هدیه بزرگ آسمانی برای نسل بشراست و کاملترین و جامع ترین کلام خدا برای هدایت انسان ها می باشد ،چرا که بهترین روش و با مستحکم ترین روش؛ خدای متعال از طریق قرآن بشر را هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی امروز در جمع حافظان و قاریان مدارس قزوین که در کانون تربیتی رشد برگزار شد، گفت: قرآن را باید با تدبر خواند و به جای اینکه روزی 10 جزء یا 5 جزء قرآن بخوانیم، با برنامه ریزی بتوانیم ترجمه، تفسیر و نکات قرآنی را مطالعه کنیم، تا بدانیم قرآن را برای چه می خوانیم و درس ها و پیام های قرآنی برای زندگی چیست.

وی افزود: قرائت قرآن به تنهایی آثار وضعی خود را برای تربیت ما می گذارد ولیکن با ترجمه و نکته برداری باشد قطعا تاثیر بیشتری می گذارد. قرآن را حتما با وضو بخوانید و رو به قبله و در بهترین ساعت خوانده شود که در رشد اخلاقی انسان تاثیر بسیاری دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن هدیه بزرگ آسمانی برای نسل بشر و کاملترین و جامع ترین کلام خدا برای هدایت بشر است، چرا که بهترین روش و با مستحکم ترین روش؛ خدای متعال از طریق قرآن بشر را هدایت می کند.

رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قزوین با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که فرمود: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي»، تصریح کرد: خواندن و پرداختن به قرآن بدون عترت و تدبر فایده‌ای ندارد و بسیاری از مشکلاتی مانند داعش که امروز گریبانگیر کشورهای اسلامی شده، نتیجه این است که این افراد و گروه‌ها تنها به قرآن اکتفا کرده‌اند و از اهل بیت(ع) دور هستند.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: بشر هر‌چه از اصول و ارزش‌ها و نیز حکم خداوند متعال دور و جدا شود، تبعات منفی این دوری از خالق هستی دامنگیر آن می‌شود و زندگی افراد رابه نابودی می‌کشاند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha