پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، ايجاد شبهه، گسترش فرقه هاي انحرافي و ترويج انديشه هاي نوظهور را مهم ترين برنامه هاي امروز دشمنان عليه اسلام ناب دانست و گفت: امروز حضور مبلغان کارآمد به منظور رفع شبهه و خنثي کردن نقشه هاي شوم دشمنان بسيار ضروري است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری امروز در نشستی که با موضوع مهدویت و انتظار با حضور جمعی از طلاب و روحانیان در ساری برگزار شد به نقش اساسی طلاب، روحانیان در پاسخگویی به شبهات مهدویت اشاره کرد و گفت: وظیفه همه است که بستر و فضایی را ایجاد کنند تا معارف بلند مهدوی برای آحاد جامعه تبیین گردد.

وی با بیان این که انتظار به معنای گوشه نشینی نیست، افزود: بلکه در فرهنگ انتظار تحرک، پویایی و ظلم ستیزی بسیار مورد توجه باید قرار گیرد و منتظران واقعی کسانی هستند که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشند.

حجت الاسلام صالحی اعتقاد به مهدويت را يک تفکر اصيل ديني دانست و خاطرنشان کرد: اين تفکر ديني بايد به شيوه اي مناسب در جامعه ترويج و تبليغ شود.

وی با بيان اين که براي نهادينه کردن فرهنگ اصيل مهدويت بايد همه نهادهاي ديني و فرهنگي جهاد گونه به ميدان بيايند، خاطرنشان کرد: تبليغ مهدويت و فرهنگ انتظار نيازمند حرکت جهادگونه است و همه نهادهاي ديني و فرهنگي کشور بايد با کنار گذاشتن کارهاي موازي همسو با هم به اقدامات تخصصي و ريشه اي در اين عرصه بپردازند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اين که نهادينه شدن آموزه هاي مهدويت، جوانان را در برابر دين ستيزان بيمه مي کند، ادامه داد: انديشه هاي والاي فرهنگ انتظار بهترين سد در برابر ترويج افکار انحرافي دشمنان نظام اسلامي است.

وی يکي از روش‌هاي جنگ فرهنگي دشمنان را‌ گسترش شبهات مهدوی در جامعه دانست و با بيان اين که اشاعه و ترويج فرهنگ مهدويت مهم ترين راه مقابله با افکار انحرافي دشمنان اسلامي است، افزود: ما بايد در مقابل فعاليت‌هاي مسموم دشمنان اسلام هوشيار باشيم.

حجت الاسلام صالحی با بيان اين که تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي سبب جهاني شدن تفکر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي نبايد تنها درحد مفاهيم انتزاعي باقي بماند، خاطرنشان کرد: نبايد در ترويج فرهنگ مهدويت سطحي نگري صورت گيرد.

وی با اشاره به شبهات ايجاد شده در عرصه مهدويت از طرف دشمنان اسلام، افزود: مبلغان ديني بايد با پاسخگويي به شبهات مطرح شده از طرف دشمنان، زمينه جهاني شدن فرهنگ مهدويت را فراهم کنند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار را شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشي در پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار مي تواند سد محکمي در مقابل توطئه هاي دشمنان و هجمه هاي فرهنگي باشد.

حجت الاسلام صالحی، ايجاد شبهه، گسترش فرقه هاي انحرافي و ترويج انديشه هاي نوظهور را مهم ترين برنامه هاي امروز دشمنان عليه اسلام ناب دانست و بيان داشت: امروز حضور مبلغان کارآمد به منظور رفع شبهه و خنثي کردن نقشه هاي شوم دشمنان بسيار ضروري است.

وی با بیان این که براي تبيين و تعميق فرهنگ مهدويت بايد شناخت صحيح مردم را نسبت به شخصيت آن حضرت افزايش داد، افزود: بايد با ارتقاي سطح عقل‌گرايي مردم نسبت به مسأله مهدويت، آنها را نسبت به اين مقوله مجهز کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha