جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

آیت الله طبرسی، انتظار، عاشورا و غدیر را سه مفهوم متعالی در فرهنگ شیعه دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران در بستر این سه مفهوم شکوفا شده و مسیر رشد و تعالی را طی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در افتتاح یک مجموعه آموزشی در آمل با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج)، بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های شعبانیه در استان تأکید کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که امید جامعه امروز به امام زمان(عج) است، افزود: همه ما باید برای تقویت موضوع انتظار و مهدویت در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه ساری همچنین با تأکید براین که جشن های میلاد حضرت ولیعصر(عج) باید حالت مردمی به خود بگیرد و از حالت دولتی خارج شود، گفت: باید جشن میلاد آقا امام زمان(عج) را مردمی تر برگزار کنیم.

مسؤول بنیاد مهدویت مازندران، از امام زمان(عج) به عنوان آخرین سفیر و ذخیره الهی یاد کرد و گفت: ظهور حضرت زمینه ساز رشد، تعالی و کمال انسان ها را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در زمینه مهدویت باید معرفت صحیحی به جوانان داده شود و با استدلال و برهان علل غیب امام عصر(عج) را به آنان تفهیم کرد و آنان را با راه نفوذ دشمنان و ضربه زدن به نظام و انقلاب آشنا سازند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه افزود: برای شناخت کامل جوانان و نوجوانان برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان در راستای اشاعه این فرهنگ، امری مهم و ضروری است.

امام جمعه ساری، انتظار، عاشورا و غدیر را سه مفهوم متعالی در فرهنگ شیعه دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران در بستر این سه مفهوم شکوفا شده و مسیر رشد و تعالی را طی می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، فرهنگ ژرف انتظار را هدف قرار داده که مسؤولان باید با دقت نظر فراوان و برنامه ریزی دقیق نقشه های شوم آنان را خنثی کنند.

آیت الله طبرسی با مهم ارزیابی کردن مسأله انتظار و مهدویت در جامعه اسلامی، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تبلیغ و ترویج این فرهنگ ارزشمند دینی در جامعه بهره گیریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نباید با برخی برداشت های غیر اصولی از فرهنگ مهدویت و انتظار مانع رشد و گسترش این فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی شویم، افزود: برداشت ها و نگاه ها به این فرهنگ باید عمیق و با شناخت مناسب باشد.

 

وی، عدم شناخت صحیح از مسأله مهدویت و انتظار را یکی از مشکلات پیش روی گسترش این فرهنگ دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: متولیان این عرصه باید سطح شناخت مردم به ویژه نسل جوان را نسبت به مسأله مهدویت را بیشتر تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فرهنگ اصیل مهدوی کلید حل همه مشکلات جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: اگر دنیای امروز به دنبال رفع مشکلات و بحران های به وجود آمده باید به این فرهنگ متعالی متصل شود.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم تصریح کرد: هر روز به عنوان روز معلم است و این ایام برای تجلیل بیشتر از مقام معلمان است تا جامعه بیشتر این عزیزان را بشناسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha