جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: شهید مطهری، دانشگاه را تشنه معارف دید و به تدریس در دانشگاه پرداخت . تألیفات شهید مطهری در پاسخ به نیاز‌های فکری زمان بود و با گذشت سال‌ها، هنوز هم این آثار پاسخگوی بسیاری از شبهات و پرسش‌های جوانان و دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، گفت: اسلام بسیار به تفکر اهمیت داده و آن را مهم برشمرده و خداوند نیز در قرآن کریم می فرماید هیچ عبادتی بالاتر از تفکر نیست.

وی با بیان این که استقلال فکری یعنی انسان از خود اصول و مبادی و فلسفه‌ای در زندگی داشته باشد و در روحش نیز نوعی حماسه وجود داشته باشد، ادامه داد: ریشه تمام استقلال‌ها در استقلال فرهنگی و استقلال فکری خلاصه می شود، لذا در بحث استقلال فرهنگی شهید مطهری می فرماید اگر ما به استقلال فرهنگی نرسیم یقین بدانیم که شکست خواهیم خورد و نخواهیم توانست انقلاب را به ثمر برسانیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک کشور نمونه و اسوه در دنیا داشته باشیم، باید حس استقلال در وجود تک تک فرزندانمان باشد و اگر در کشور استقلال وجود نداسته باشد، بدین معناست که ما خودمان را با دستان خود به بندگی دیگران برده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف و دانشمند حوزه و دانشگاه شهید مرتضی مطهری، بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران امثال شخصیت فرهیخته و علامه شهید مطهری جایگاه ویژه‌ای دارند که دشمنان این نظام با شناخت این جایگاه و شخصیت این شهید، پس از مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب با ترور فیزیکی، این شخصیت فرزانه را از بین ما برد، ولی سخنان و آثار و تألیفات ارزشمند شهید برای ما و نظام فکری انقلاب باقی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: شهید مطهری، دانشگاه را تشنه معارف دید و به تدریس در دانشگاه پرداخت و تألیفات شهید مطهری در پاسخ به نیاز‌های فکری زمان بود و با گذشت سال‌ها، هنوز هم این آثار پاسخگوی بسیاری از شبهات و پرسش‌های جوانان و دانشجویان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha