جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 448686
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کتابفروشی

حوزه/ نشست کتاب خوان ویژه جوانان نخبه قمی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان همزمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه نیمه شعبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در این نشست که عصر امروز همچنین با مشارکت بنیاد ملی نخبگان استان قم در سالن جلسات محل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، پنج نفر از جوانان نخبه قمی ضمن معرفی یک کتاب به بیان مهم ترین ویژگی ها و شاخصه های آن پرداخته و بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه به خصوص در بین نسل جوان به شیوه های جذاب و امروزی تاکید کردند.

محمدمعین فاضلی از نخبگان دکتری مهندسی فناوری اطلاعات ، ضمن معرفی کتاب «چکیده ای از اندیشه‌های بنیادین اسلامی» تالیف آیت الله مصباح یزدی، ابراز داشت: موضوع این کتاب در خصوص اسلام و عقاید، هستى شناسى، معرفت شناسى، فلسفه سیاست و حقوق و انسان شناسی فلسفی و نیز مساله بسیار مهم اخلاق است که در واقع مجموعه سخنرانی‌های آیت الله مصباح در مهرماه سال 78 در لبنان و در جمع فرهیختگان این کشور با محوریت بیان اندیشه سیاسی اسلام به خصوص مساله ولایت فقیه است.

ایمان نریمانی ، جوان نخبه قمی نیز به معرفی کتابی در حوزه روانشناسی موفقیت و افراد خلاق پرداخت و در ادامه زهرا عبدلی از روشندلان جوان استان قم، کتاب «دالان بهشت» نوشته نازی صفوی را معرفی کرد و گفت: در این رمان پرهیجان، راهکارهای قابل توجهی در خصوص حل مشکلات و آسیب های زندگی خانوادگی بیان شده است که مطالعه آن برای زوجین به خصوص بسیار مفید و کاربردی است.

فاطمه نفری از نویسندگان و رمان نویسان قمی نیز به معرفی کتاب خود با عنوان «زمستان بی شازده» پرداخت و گفت: این رمان برای گروه سنی نوجوان با محوریت انقلاب اسلامی نوشته شده و شخصیت اصلی این داستان یک نوجوان است که در جریان انقلاب و مبارزات منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و در یک پروسه مرد شدن قرار می‌گیرد و بزرگ می‌شود.

مژگان مهری، کارشناس آموزش ابتدایی نیز از ویژگی های جذاب کتاب «شصت پرسش اعتقادی» نوشته سید رضا طباطبایی سخن گفت و افزود: این کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان و جوان به همت انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شده و به پرسش‌هایی درباره اصول عقاید مذهب شیعه با زبانی روان و جذاب پاسخ می‌دهد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha