پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست «آشنایی با همسایگان مسلمان» در کلیسای اوکلند برگزار شد

حوزه/ گروه شبکه های اسلامی طی نشستی که با عنوان «آشنایی با همسایگان مسلمان» در کلیسای مسیح لوتران در شهر اوکلند برگزار می شد، سعی در به چالش کشیدن سوءبرداشت های ضداسلامی و آشناسازی مردم با دین اسلام داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از freep، نشست «آشنایی با همسایگان مسلمان» در کلیسای مسیح لوتران در شهر اکلند واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد. در این نشست بحث آزادی در رابطه با اسلام، حجاب زنان و به چالش کشیدن سوءبرداشت ها درباره مذهب مسلمانان انجام گرفت.

به گفته جان نیگل، یک کشیش از کلیسای لوتران، هدف از برگزاری این برنامه برای شرکت کنندگان، ایجاد آموزش های جدید، کسب بینش نو و همچنین فراهم آوردن رابطه ای میان مردم که پیش از این وجود نداشته بود.

وی افزود: یکی از اولین قدم های ایجاد پل ارتباطی میان دو نفر یا دو جامعه، آشناسازی بهتر آن ها با همدیگر است و ما هم امروز برای همین اینجا هستیم.

این برنامه ابتدا با سخنرانی اعضای گروه شبکه های اسلامی درباره تاریخچه اسلام، باورها و اعمال مسلمانان و سوءبرداشت های مرسوم در جامعه آمریکا درخصوص اسلام و پیروان این دین آغاز شد.

امین واریس سخنگوی گروه شبکه های اسلامی، دین اسلام را یک دین ابراهیمی، همچون مسیحیت و یهودیت توصیف کرده و اصول بنیادی دین اسلام را توصیف کرد.

سمانه ظاهر یک پزشک مسلمان و محجبه از تجربیات و دلایل حجابش برای حضار سخن گفت:  در تجربیات من، یک زن مسلمان بودن ارتباط نزدیکی با روسری به سر کردن دارند.

وی سپس با لحنی طنزآمیز پاسخ برخی پرسش ها را درباره حجابش داده و گفت: بله! من زیر حجاب مو دارم. نه! وقتی به خانه می روم حجابم را درمی آورم و موقع خواب حجاب ندارم.! بله! در فصل تابستان در زیر حجاب احساس گرما می کنم. نه! کسی مرا مجبور به حجاب نکرده و حجابم زوری نیست.

ظاهر که یکی از سخنرانان بود گفت: هدف ما این است که افسانه ها و سوءتفاهمات درباره اسلام را برطرف ساخته و به مردم نشان دهیم مشکلات مسلمانان همانند اقلیت ها می باشد.

وی افزود: اینکه به مردم اجازه دهیم سئوالات شان را در فضای باز بپرسند، ممکن است باعث شود قلب مردم به روی ما گشوده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha