پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 448811
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
اوگاندا

حوزه/ پلیس اوگاندا از آدم ربایی و گروگان گیری توسط افراد ناشناس در مسجد اوسافی شهر کامپالا خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»؛ پلیس اوگاندا اعلام کرد، زمانی که در تعقیب یک شخص مظنون به دخالت در قتل و آدم ربایی بوده، این شخص برای فرار، در حال ورود به مسجد اوسافی شهر کامپالا بود که شخص قبل از ورود به مسجد توسط پلیس دستگیر و بازداشت شد.

پس از این تعقیب و گریز پلیس متوجه آدم ربایی و گروگان گیری تعدادی از زنان و کودکان ونگهداری انان در مسجد اوسافی از سوی افراد ناشناس شد.

مقامات امنیتی اوگاندا اعلام کردند که پلیس اوگاندا به منظور ازاد سازی گروگان ها به مسجد حمله کرده که طی آن دو تن را به ضرب گلوله کشته است، و چندین تن را دستگیر کرده است.

به گفته پلیس محلی ، 18 زن و 94 کودک در داخل مسجد نگه داشته داشته شده بودند که طی این حمله توانسته تعدادی از زنان و کودکان را آزاد نماید.

در تیراندازی بین پلیس و مظنونین، دو مرد کشته و 36 تن دیگر نیز به اتهام حمل و ذخیره سازی سلاح دستگیر شدند.

امیلیان کاییما، سخنگوی پلیس، در یک کنفرانس خبری گفت : "تعدادی از کودکان و زنان، که احتمالا ربوده شده و یا گروگان گرفته شده بودند، نجات یافته اند."

وی گفت: "دو تن از گروگان ها و یک نیروی امنیتی پس از حمله شدیدا زخمی شدند. مردی که پلیس در تعقیب او به مسجد رسید دستگیر و بازداشت به سر می برد. ارتباط احتمالی بین این مظنون و کسانی که در مسجد حضور دارند، همچنان مورد بررسی قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود : آنها مظنون به دخالت در ربودن و بازداشت غیرقانونی زنان و کودکان از کشورهای مختلف آفریقای شرقی هستند.

در ماه فوریه، جسد یک زن متعلق به یک خانواده با نفوذ اوگاندا، سوزان ماگارا، سه هفته پس ربوده شدن پیدا شد.

Yoweri Museveni  رئیس جمهور اوگاندا، مسئولیت تحقیق و بررسی در مورد این قضیه را به آژانس های اطلاعاتی سپرد.

نیروهای امنیتی بر این باورند که یکی از مظنونین اصلی ادم ربایی های اخیر در مسجد پناه گرفته است.

به گفته وزیر، کودکان ازاد شده، ترسیده و صدمه دیده هستند و به نظر می رسید این افراد ربوده شده از کشور های بوروندی، رواندا، کنیا و همچنین از اوگاندا باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha