جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب و روحانیون در هر موقعیت علمی و جایگاه اجتماعی که باشند، مُبلّغ دین مُبین اسلام هستند و امروز با توجه به شبیخون فرهنگی و هشدارهای رهبری معظم انقلاب اسلامی، باید بتوانند بیش از پیش با آحاد مردم در ارتباط باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه شهرستان تاکستان که با حضور نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج)، گفت: تقوای طلاب معمم هم باید ویژه باشد، به این معنا که بصورت ناخودآگاه از گناهان و مکروهات اجتناب کنند و به انجام واجبات و مستحبات نیز اهمیت فراوانی دهند.

وی با بیان این که طلاب و روحانیون در تمام فعالیت ها و برنامه های خود، لباس روحانیت را بر تن داشته باشند و این گونه نباشد که گاهی بپوشند و گاهی نپوشند، افزود: طلاب باید اهل تقوی الهی، اخلاص، ولایت مدار و خدمتگزار مردم باشد و همیشه خود را در مسیر انتشار آموزه های دین و ترویج انقلاب اسلامی قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: طلاب حوزه های علمیه باید همیشه ساده زیستی و ذی طلبگی را حفظ نموده و بتوانند به شبهات نسل جوان به خوبی پاسخ دهند، چرا که دشمنان از طریق ترویج شبهات می خواهند نسل جوان را به بیراهه بکشانند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طلاب و روحانیون در هر موقعیت علمی و جایگاه اجتماعی که باشند، مُبلغ دین مُبین اسلام هستند و امروز با توجه به شبیخون فرهنگی و هشدارهای رهبری معظم انقلاب اسلامی، باید بتوانند بیش از پیش با آحاد مردم در ارتباط باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم خدمات نهادهای مختلف را نسبت به نظام و انقلاب بررسی کنیم باید به صراحت و جدیت عرض کنیم که روحانیت در صف مقدم خدمت به نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: در دوره هشت ساله دفاع مقدس تعداد شهدای روحانیت چندین برابر دیگر اقشار بوده و در سال های اخیر نیز در مبارزات جبهه مقاومت تعداد شهدای روحانیت مدافع حرم کمتر از شهدای دیگر نیست، و اگر همه عرصه‌های حساس نظام را بررسی کنیم در پیشبرد مسائل مذهبی و سیاسی نظام پیشتاز بوده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha