پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ امام‌جمعه قم با بیان اینکه معلمان باید محقق‌پرور و به دنبال تربیت پژوهشگر باشند، گفت: هر چند برخی از مباحث، نیازمند حفظ کردن است اما تأمل، تدبر و تفکر در آموزه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان استان قم با اشاره به آیه دوم سوره جمعه اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه از تعلیم به‌عنوان ویژگی مهم پیامبر اسلام(ص) یاد می‌کند و ایشان را معلم امت می‌نامد.

وی آسان‌سازی تعلیم برای متعلمین را از وظایف معلمان برشمرد و اضافه کرد: آسان‌سازی جدای از آسان‌گیری و سهل‌انگاری است، پیامبر اسلام(ص) با رویکرد آسان‌سازی توانست راه تعلیم را برای امت آسان کند و کتاب دینی قرآن و دین مبین اسلام را به امت بیاموزد.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: انبیا و اولیای الهی تزکیه را مقدم بر تعلیم می‌دانستند چراکه تزکیه و پاکیزه‌سازی لازمه رسیدن به تعلیم و تربیت است.

وی ترویج اخلاق و تکمیل کردن مسیر الهی بر روی زمین را از اهداف اصلی بعثت پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: به برکت تزکیه و تعلیم جامعه به حیات جدیدی می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه معلمان باید در تعلیم خود رویکردهای دینی و قرآنی را دنبال کنند، مطرح کرد: منظور این نیست که در کلاس ریاضی به تدریس آموزه‌های دینی بپردازیم اما گاهی می‌توان با بیان ارتباط میان علوم مختلف و قدرت خداوند متعال دروس ماندگاری را به افراد آموخت.

وی با بیان اینکه معلمان باید محقق‌پرور و به دنبال تربیت پژوهشگر باشند، عنوان کرد: هر چند برخی از مباحث نیازمند حفظ کردن است اما تأمل، تدبر و تفکر در آموزه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه قم ادامه داد: افرادی که زیر پوشش مدیریتی فکری ما هستند باید هدف‌دار تربیت شوند و از همان ابتدا باید به آن‌ها بیاموزیم که خطی روشن و هدف‌دار را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه وابستگی انسان به خداوند متعال باید به‌درستی تبیین شود، اظهار کرد: اگر این وابستگی تبیین نشود افراد خود را آزاد از هر دین و ارزشی می‌دانند، درحالی‌که در حقیقت این افراد به صورت ناخودآگاه به شیطان و منشأ زشتی‌ها وابسته هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه تاکید بر وابستگی افراد به انقلاب و نظام اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: معلمان نباید به بیرون مرزها نگاه داشته باشند، بلکه باید غیرت ملی داشته و این روحیه را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

وی بر لزوم رعایت حقوق دانش‌آموزان توسط معلمان تاکید کرد و افزود: همان‌طور که اسلام حق معلم را والا دانسته حق خاصی برای دانش آموز نیز قائل شده و باید به حقوق این قشر نیز توجه شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha