پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجلیل از اساتید حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ در سالروز شهادت علامه شهید مطهری و هفته معلم، از اساتید مدارس علمیه حضرت باقرالعلوم(علیه السلام) سرپل ذهاب و امام خمینی(ره) کرمانشاه با حضور مدیر حوزه استان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه کرمانشاه ، با گرامیداشت یاد وخاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری سند حقانیت، رجحان و فضیلت حوزه های علمیه بر سایر مراکز علمی است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه افزود: شخصیت علمی استاد شهید مطهری در حوزه های علمیه و دانشگاهها کم نظیر و مایه مباهات هر استاد و معلم است.

وی ادامه داد: شهید مطهری در عین حالی که یک استاد فرزانه بود اما در قامت یکی از موثرترین عناصر پا به رکاب حضرت امام(ره) در شکل گیری نظام اسلامی حضور داشت.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) که فرمود «مطهری حاصل عمر من بود»، اظهار داشت: بدون شک استاد شهید یکی از تاثیرگذارترین و شاخص ترین علمای عالم تشیع هستند.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به این که حضرت امام(ره) که فرمودند «من به دانشجویان و طبقة روشنفکران متعهد توصیه می‌کنم که کتاب‌های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‌های غیراسلامی فراموش شود»، گفت: پیام حضرت امام(ره)، شخصیت شهید مطهری را معرفی کرد وعلیرغم اینکه مجمل هست، اما می شود از آن حدیث مفصل خواند

وی در ادامه با توصیه طلاب به مطالعه آثار علامه شهید مطهری، اظهار کرد: طلاب از مطالعه آثار شهید مطهری غفلت نکنند و از سرمایه جوانی برای الگو پذیری از چنین مفاخری استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در خصوص ابعاد شخصیتی علامه شهید مطهری، ابراز داشت:  داشتن سه عنصر «روحیه عرفان حقیقی»، «شخصیت علمی بلند مرتبه» و «زمان شناس بودن (بصیرت)» شهید مطهری را به اوج رسانده بود.

وی در ادامه بر لزوم بصیرت افزایی در حوزه های علمیه تاکید کرد و بی بصیرتی را عامل مهم انحراف از مسیر اسلام وانقلاب و افتادن در دام دشمن دانست.

حجت الاسلام ایرانی در پایان با توصیه طلاب به احترام استاد، گفت: امام علی(ع)که فرمودند: « مَن عَلَّمَنِی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنِی عَبداً»، لذا طلاب مراقبت رفتار و ادب خود نسبت به اساتید باشند.

                       

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha