پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کورش زارعی - بازیگر سینما

حوزه/ رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بر لزوم اهتمام ویژه در زمینه آموزش و تربیت نسل جدید هنرمندان انقلابی در کشور تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کورش زارعی ، شب گذشته طی سخنانی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر تجربه که در حوزه هنری استان قم برگزار شد، با اشاره به این که امروز هنر از جذاب ترین و تاثیرگذارترین ابزارها جهت انتقال مفاهیم دینی و انقلابی به جامعه است، گفت: تئاتر کشور در حال حاضر نیاز به پوست‌اندازی دارد و لذا بسیار نیاز است که جوانانی با نگرش جدید پا به عرصه بگذارند.

وی افزود: متاسفانه هنر تئاتر چند سالی‌ است که دچار رکود شده و تماشاگر از تئاتر روی‌گردان شده و سالن‌ها خالی از تماشاگر شده اند که باید این زنگ خطر را جدی گرفت و برایش نقشه راه جدیدی ترسیم نمود.

این هنرمند تئاتر وتلویزیون همچنین بیان داشت: پس از گذشت چهار دهه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ما نیازمند نسل جدیدی در میان هنرمندان هستیم که راه انقلاب و ارزش ها را طی کنند.

وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان هنر تئاتر قم که در دوران انقلاب و دفاع مقدس و با امکانات حداقلی چراغ تئاتر قم را روشن نگاه داشتند ، اظهار داشت: این نسل تئاتر قم را به جایی رساند که زبانزد تئاتر کشور شد؛ تئاتر قم 10 سال در صدر جشنواره‌های کشور به‌ویژه جشنواره تئاتر فجر قرارداشت و حتی پای تئاتر قم به کشورهای اروپایی که خود صاحب و مدعی تئاتر هستند باز شد.

زارعی در ادامه هنرجویان کارگاه اولین تجربه را مخاطب قرار داد و گفت: شما در آغاز راه هستید، ممکن است در ورزش عمر حرفه‌ای یک ورزشکار 15 تا 20 سال باشد اما در هنر هرچه پا به سن می‌گذارید و تجربه اندوزی می‌کنید، ورزیده‌تر می‌شوید به دانش شما افزوده‌ می‌شود و عالم‌تر می‌شوید.»

وی افزود: از این جهت که در ابتدای راه هستید، نیاز دارید که نقد شوید و لذا اگر به کارتان ایراد گرفته می‌شود با سعه صدر گوش دهید؛ هنرمند، همیشه یک طلبه است و تاپای مرگ باید یاد بگیرد و تلاش کند و این را بدانید در هنر کسی نمی‌تواند بگوید به پایان راه رسیده است.

۳۱۳/۸

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha