پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 448929
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
 حرم رضوی در شب ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) غرق نور و شادی شد

حوزه‌نیوز/همزمان با شب میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت مهدی(عج) حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران غرق نور و شادی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، مهدی موعود(عج) جمع کثیری از عاشقان و ارادتمندان حضرت ولی‌عصر(عج) در حرم مطهر امام رضا(ع) گردهم آمدند و ضمن عرض ارادت، ولادت فرزندشان را به محضر ایشان تبریک و تهنیت گفتند.

در این شب حریم رضوی غرق نور و شادی و سرتاسر چراغانی و آذین‌بندی شده بود، صدای نقاره‌زنی به مناسبت فرارسیدن این میلاد خجسته ساعاتی پیش از اذان مغرب در حریم ملکوتی طنین انداز شد.

بر اساس این گزارش جشن ویژه شب میلاد دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، قطب عالم امکان، قائم آل محمد(ص) ساعتاتی پیش از نماز مغرب و عشاء با برگزاری محفل انس با قرآن کریم در رواق امام خمینی (ره) آغاز شد.

قرائت زیارت امین الله، مدیحه‌سرایی و قرائت دعای توسل توسط  آقایان جعفر ملائکه و احمد واعظی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، حجت الاسلام مسعود عالی، اجرای سرود و همخوانی گروه «فدک الزهراء (س)» از جمله برنامه هایی بود که ویژه شب میلاد حضرت اباصالح المهدی(عج) در جمع زائران و مجاوران رضوی برگزار شد.

احیای شب نیمه‌شعبان

احیای شب نیمه شعبان که از جمله اعمال ویژه این شب است در حرم مطهر رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری و قرائت مناجات شعبانیه از سوی سعید حدادیان برگزار شد.

این کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه امشب شب استغفار است، اظهار کرد: 40 سال از انقلاب و نظام اسلامی گذشت و هنوز نتوانسته‌ایم ایران و دنیا را برای آمدن حضرت بقیة‌الله(عج) آماده کنیم امام راحل مربی و معلم کبیر ما فرمودند انقلاب اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور است، انگشت روی شخص خاصی نیست بلکه همه ما در اقشار مختلف مقصر هستیم از این رو باید استغفار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: فلسفه غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) عدم لیاقت و فلسفه انتظار، تربیت برای کسب لیاقت است جمهوری اسلامی آمد تا مردم ایران و دنیا را برای ظهور امام زمان(عج) و پیدا کردن لیاقت تربیت کند؛ در این زمینه شهدا و انسان‌های صالح به خوبی تربیت شدند ولی عده‌ای که هنوز تربیت نشده‌اند باید امشب استغفار کنند.

گفتنی است، جشن شب ولادت با سعادت امام زمان(عج) ویژه زائران غیرایرانی در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر و مراسم ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا(س) نیز برگزار شد.

انتهای پیام

28/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha