سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی- عضو خبرگان رهبری

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: اصحاب امام افراد صالح و شایسته ای هستند، بر این اساس هر کس که می خواهد حضرت را ببیند باید از صالحان باشد، ما باید خانه وجود خود را از رذایل و زشتی ها پاک کنیم و منتظر واقعی باشیم.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، به مناسبت نیمه شعبان ولادت حضرت ولی عصر(عج) پیرامون سوء استفاده افراد از بحث منجی آخرالزمان و مدعیان دروغین عنوان کرد: راجع به حضرت بقیه الله(عج) افراط و تفریط مشاهده می شود. افراط به معنی این است که گاهی افراد بی لیاقت ادعای دروغی را در بحث تشرف و مقامات به خود نسبت می دهند. این ادعاها ی کذب همیشه از زمان غیبت صغری حضرت ولی عصر(عج) وجود داشته استو موضوعی جدیدی نیست .

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی راجع به حضرت ولی عصر(عج) هیچ سخنی نمی گویند اظهار کرد: این امر از تفریط هایی است که در بحث مهدویت صورت می گیرد، چنانکه موردهای متقن و محکمی مثل داستان عیسی بن مهدی از حضرت وجود دارد که به ایشان فرمودند، اگر مردم وجود مرا انکار نمی‌کردند شما موفق به دیدار من نمی شدید و این کاشف از این است که حضرت مایل اند این داستان ها منتقل شود.

وی با اشاره به ویژگی های صورت و سیرت حضرت ابراز کرد: آنقدر در این زمینه روایت وجود دارد که بزرگان آنها را به انحای مختلف بیان کرده اند، بر این اساس تقاضا می شود وعاظ و علما این روایت را بر مردم نقل کنند تا از طرفی فریب مدعیان دروغین را نخورند.

امام جمعه موقت اصفهان در توصیه به نسل جوان مبنی بر ارتباط با علما برای آشنایی با حضرت و نزدیک شدن به ایشان، عنوان کرد: در روایت از حضرت آمده که در آخر الزمان به روات احادیث مراجعه شود تا راه گم نشود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به عملکرد گروهی که اخیرا با شعار «فساد فساد تا ظهور مهدی» به اشاعه فحشا روی آورده اند، عنوان کرد: این عملکرد اشتباهی است که حاصل از برداشت غلط از روایات به این امر منجر شده است، چرا که روایت گفته امام زمان(عج) وقتی می آیند که جهان پر از ظلم شده، اما نگفتند خودتان ظلم کنید، چرا که ظالم بازخواست و مواخذه می شود از طرفی این ظلم نسبی است یعنی اکثریتی ظلم می کنند، ولی اقلیت پاکی وجود دارند که اصحاب حضرت را تشکیل می دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: اصحاب امام افراد صالح و شایسته ای هستند بر این اساس هر کس که می خواهد حضرت را ببیند باید از صالحان باشد.

استاد حوزه با اشاره به ضرورت آمادگی ظهور و انتظار فرج، عنوان کرد: ما باید خانه وجود خود را از رذایل و زشتی ها پاک کنیم، چنانکه اهل بیت(ع) نگران فراموشی امام توسط مردم و دلسرد شدن از دین بودند، براین اساس لازم است انسان همواره منتظر و در این جهت حرکت کند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha