سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: مهم ترین دغدغه استاد شهید مرتضی مطهری، دفاع از دین ، پاسخ به شبهات و نیز روشنگری و هدایت مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: شهید مطهری کسی بود که در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات توانست در جامعه موثر واقع شود و چه در حوزه و چه دانشگاه منشا آثار و برکات فراوانی برای جامعه علمی کشور باشد.

وی افزود: ایشان با تاکید بر غنای علمی و البته منطق و استدلال چه در کتاب ها و چه در سخنرانی های خود زمینه هدایت بسیاری از افراد جامعه شدند و همین سیره و رویه ایشان امروز باید الگویی برای اساتید و طلاب و فضلای ما باشد که در امر روشنگری و بصیرت افزایی وظیفه مهمی در جامعه اسلامی بردوش دارند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: از جمله رموز توفیق شهید مطهری، اخلاص و پایمردی در راه دفاع از ارزش های دینی و نیز سخت کوشی و مطالعه بسیار است که این ها هم باید درس هایی به خصوص برای طلاب جوان ما اعم از خواهر و برادر باشد که در این مسیر مقدس از مشکلات و سختی ها نترسند و با توکل بر خدا و استعانت از ائمه اطهار(ع) به پیش بروند.

وی گفت: یکی از دیگر از شاخصه های ممتاز استاد مطهری این بود که ناظر به نیازهای جامعه و مسایل و مشکلات قلم به دست می گرفت و یا سخنرانی می کرد و این یعنی به شدت قائل به اصل زمان شناسی و نیازسنجی بود که در این باره نیز چه طلاب و فضلای ما و چه به خصوص اساتید و چهره های ارزشمند حوزوی باید از این رویه و این سیره علمی و رفتاری، الگوگیری کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha