پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 نماینده ولی فقیه در لرستان با تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرد

حوزه/ یک هیئت علمایی از ایران متشکل از نماینده ولی فقیه در لرستان و اساتید حوزه علمیه قم اساتید حوزه علمیه قم با شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان و اعضای این تجمع دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک هیئت علمایی از ایران، متشکل از حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و اساتید حوزه علمیه قم به همراه محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان با شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان و اعضای این تجمع دیدار کردند.

در این دیدار دو طرف پیرامون اوضاع امت اسلامی، مسائل فکری و فرهنگی، نقش حوزه علمیه و تجمع علمای مسلمان در گسترش اسلام اصیل محمدی و تلاش این دو نهاد برای مقابله با تحریفاتی که از سوی جاهلان یا واعظان سلاطین یا علمای منحرف وارد دین شده بحث و گفتگو کردند و اشاره کردند: تمامی تحریفات انجام گرفته برای این است که دین اسلام را دین کشتار و نابودگری معرفی کنند، نه آنطور که خداوند متعال این دین را دین محبت و رحمت معرفی کرده است.

هدف از تأسیس دانشگاه ادیان، تقریب میان ادیان و مذاهب است

حجت الاسلام میر عمادی با اشاره اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این چارچوب گفت: به همین خاطر از سال ها پیش، دانشگاه ادیان که متخصص در ادیان و مذاهب است را تأسیس کردیم.

وی ادامه داد: ما از رئیس دانشگاه ادیان می خواهیم که روابط خود را با علمای لبنان، به ویژه تجمع علمای مسلمان که نقشی بزرگی در دعوت به وحدت اسلامی و دین اسلام اصیل محمدی داشته است، گسترش دهد و از تجربیات تجمع علما استفاده کرده، امکانات دانشگاه مذاهب را در اختیار طلاب لبنانی قرار داده و در این زمینه به آنان تسهیلات بدهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ما می خواهیم گروه هایی را مستمر به لبنان بفرستیم، گفت: هدف اصلی از تأسیس این دانشگاه، تقریب و نزدیکی میان مذاهب بر پایه گفتگو برای مصلحت اسلام و فهمیدن این مسئله است که مذهب یک شیوه فکری است و دین جدیدی نیست.

آیت الله خامنه ای بر وحدت اسلامی و تقریب مذاهب تاکید دارند

حجت الاسلام میرعمادی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در تمامی دیدار ها به این مسئله و وحدت اسلامی تاکید می کنند و اصرار می ورزند که به هیچ جریان تکفیری شیعی یا سنّی اجازه داده نشود که عرصه اسلامی را به بازیچه بگیرد و در آن فتنه انگیزی کند.

آزادی فلسطین، وعده ای الهی است که به دست مجاهدین محقق خواهد شد

شیخ حسان عبدالله هم بر اهمیت نقش دانشگاه ادیان تاکید کرد و گفت: تجمع علمای مسلمان آماده همکاری با دانشگاه ادیان در تبادل تجربیات در جهت مصلحت اسلام است.

شیخ عبد الله در خصوص شرایط تأسیس تجمع علمای مسلمان و مبانی اساسی این تجمع گفت: مبانی این تجمع، ضرورت وحدت اسلامی، تلاش برای گسترش فرهنگ اسلامی اصیل، راهنمایی ملت ها برای مقاومت در برابر اشغالگری هایی که در امت ما به ویژه در فلسطین اشغالی صورت می گیرد، است.

وی ادامه داد: این تجمع شعار "هیچ دشمنی در بین ما غیر از رژیم صهیونیستی نیست" را سر می دهد و تمامی جنگ هایی که امروز علیه کشور های محور مقاومت انجام می گیرد، هدف آن دور کردن آن از هدف اصلی است که همان آزادی فلسطین است.

شیخ عبدالله افزود: محور مقاومت توانست که پروژه حفظ رژیم صهیونیستی و تشویش چهره اسلام را شکست دهد و امت به زودی به راه اصلی خود بازخواهد گشت.

عضو تجمع علما تاکید کرد: راه اصلی امت این است که بداند، وحدت آن هدف والا است و آزادی فلسطین وعده ای الهی است که به دست مجاهدین محقق خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha