شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قنبری - جامعه المصطفی

حوزه/ معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه گفت: تبلیغ موفق زمانی محقق می شود که مبلغین دغدغه ها و نیازمندی های روز جهان اسلام را که مخاطبین ما یعنی مردم با آن درگیر هستند به خوبی بشناسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قنبری در نهمین گردهمایی مبلغان در حرم مطهر رضوی، گفت: امروز زمان تبلیغ اندوخته های علمی و تربیتی است که طی سالیان تحصیل در ایران اسلامی فراگرفته اید و باید از فرصت شعبان و رمضان برای تبلیغ استفاده کنید.

وی با بیان این که شعبان ماه پیامبر(ص) بوده و هر کس روزه ای در این ماه بگیرد، محبوب خداوند متعال می شود، تصریح کرد: هر کس محبوب خداوند شود قرب الهی داشته و بهشت برین در روز قیامت نیز بر او واجب می شود.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با بیان این که تبلیغ موفق زمانی محقق می شود که طلاب دغدغه ها و نیازمندی های جهان اسلام را که مخاطبین ما یعنی مردم با آن درگیر هستند به خوبی بشناسید، خاطر نشان کرد: بی شک بدون شناخت و آگاهی از مسائل و مشکلات جهان امروز، نمی توان درمان های شفابخش و کاربردی ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری با بیان این که نخستین مساله در جهان امروز واپس گرایی، تحجر و تعصب است، بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که امروز ریشه عقیدتی داشته و لباس تقدس به تن کرده، جریانی است که بر ظواهر کتاب و سنت تاکید دارد و نمی تواند به انسان معاصر به لحاظ فکری و درگیری های معرفتی او درمان شفابخش را ارائه کند.

وی با بیان این که امروز این نگاه افراطی گری و متحجرانه نمی تواند در مدیریت جامعه اسلامی کارساز باشد، افزود: باید اسلام را با عقلانیت عجین کرد و یکی از رسالت های شاخص طلاب در سفرهای تبلیغی برخورد با جریان های متحجر است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه الصمطفی با بیان این که از سوی دیگر جریان های سکولار در تلاشند تا نگاه های غرب گرایانه و اومانیستی را در جهان اسلام رواج دهند و مردم را از دین و معنویت گریزان کنند، گفت: آنان تلاش می کنند تا جریان سیال متکثر بی ثبات هویتی را در جامعه ترویج داده و متاسفانه در جامعه امروز و در عصر پست مدرنی رواج این جریان سبب شده تا هویت های چندگانه در قالب رفتارهای فمنیستی یا نگاه های تفسیری که پایبند به هیچ اصل اسلامی نیست، ریشه بدواند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری چهارمین جریان را جریان مجازی و شبکه های اجتماعی عنوان کرد و با بیان این که مبلغان باید منبر و محراب را توام با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دنبال کنند، خاطر نشان کرد: آشنایی با جریان های سایبری به طلبه کمک می کند تا مخاطب خود را بشناسد و بتواند با فعالیت در شبکه های مجازی از توطئه دشمنان جلوگیری کند.

وی با بیان این که انقلاب گفتمان ناب اسلامی را شکل داد که امروز باید این جریان فکری در جامعه اسلامی به صورت هدفمند ترویج داده شود، اظهار کرد: اجتهاد پویا در گفتمان اسلام ناب محمدی ثابتات جهان امروز را با متغیرات هماهنگ می کند و در نهایت این پاسخ های فکری معرفتی جوابگوی مشکلات امت در جهان امروز معاصر خواهد بود.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با بیان این که محققین باید استنباطات دینی را در عالم تبلیغ ارائه کنند که نتیجه آن نیز ایجاد شبکه ایمانی گفتمان اصیل اسلامی در اقصی نقاط عالم است، خاطر نشان کرد: این شبکه های ایمانی زمینه را برای ارائه محاسن کلام و اشاعه پیام نورانی اهل بیت(ع) و ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه) هموار می کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha