جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب غیر ایرانی جامعة المصطفی

حوزه/ نهمین گردهمایی مبلغان اعزامی ماه شعبان و رمضان جامعه المصطفی العالمیه، در رواق شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نهمین گردهمایی مبلغان اعزامی ماه شعبان و رمضان جامعه المصطفی با حضور بالغ بر 800 نفر از طلاب خواهر و برادر جامعه المصطفی العالمیه از 56 ملیت برگزار شد و شیوه های تبلیغ موثر و کاربردی در اقصی نقاط جهان اسلام در این همایش مورد تبیین و ارزیابی قرار گرفت.

در هر گوشه از رواق پیش از آغاز مراسم جمع مبلغان دیده می شد که ضمن تبادل نظر با یکدیگر در رابطه با ظرفیت های تبلیغی مناطق و کشورهای تحت پوشش خود، برای راه های تبلیغ و چگونگی یک تبلیغ کاربردی و اثرگذار گفتگو و ضمن استماع راهکارها و تکنیک های یکدیگر، خود را برای فعالیت تبلیغی پرشور و گسترده آماده می کردند.

چهره شان تجسم همت بی نظیر آنان در اجرای این رسالت الهی داشت و آماده بودند تا ضمن اعزام به کشورهای مشخص، گفتمان اسلام ناب محمدی و معارف نورانی قرآن را برای جذب امت های اسلامی در جهان ترویج و نشر دهند.

حجج اسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، عالمی، رئیس مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و قنبری، معاون ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی العالمیه از جمله سخنران های این مراسم بودند که در زمینه ارزش های تبلیغ، روش های تبلیغ و تبلیغ کارآمد مطالبی را ارائه کردند.

در ادامه جعفر درونه، جانشین و مسئول طرح و برنامه ستاد نشر و تبلیغ پیام دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری نیز ضمن تبیین مفاد 2 نامه اخیر مقام معظم رهبری در طول سه سال گذشته به جوانان اروپایی، از مبلغین خواست تا همت خود را در راستای ترویج این نامه ها و خروج آن ها از مهجوریت به کار ببندند و آن را در جوامع مختلف برای نسل جوان تبیین کنند.

همچنین در این مراسم نشریه هایی با محتوای این دو نامه به سه زبان، به مبلغین جامعه المصطفی ارائه شد تا ضمن ارائه این نشریه ها در کشورهای خود، جوانان را از این نامه ها مطلع و آنان را بی واسطه به قرآن و اسلام دعوت کنند.

از دیگر حواشی این برنامه پخش پرسش نامه های جریان شناسی فکری و معرفتی بود که بر حسب آن طلاب برخی ظرفیت های تبلیغی کشورهای خود را مکتوب می کردند و توامان با این پرسش نامه ها، با بایسته های تبلیغ از زبان کارشناسان نیز آشنا شدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha